יום חמישי, 9 בספטמבר 2010

אמנים אורחים: ג'וג'ו ודילן מ Cart Before the Horse.


"אנחנו עסק של אמא ואבא, חברה של שני אמנים. אנחנו יוצרים אמנות של (פריטים) יחידים-מסוגם, שאנחנו אוהבים ואז אנחנו פותחים לכם את דלתנו. כל היצירות שלנו נוצרו באופן פרטני. אנחנו יוצרים אותן במו ידינו, כי אלו הידיים היחידות שיש לנו. אנחנו קוראים לעצמנו "עגלה לפני הסוס", כי אנחנו תמיד מקדימים את עצמנו ".

זוג אמנים נשואים, שעובדים יחד הם תמיד עניין משמח. וכשמדובר בצמד שדים מוכשרים, בעלי דמיון פרוע וחוש הומור מופרע, כמו ג'ו ג'יימס (המכונה ג'וג'ו) ודילן קארי (שניהם בתמונה) מאורגון, פירות עמלם חייבים להיות  מטורפים במיוחד. ואכן, בובות הבד והחימר המצויירות, שהם מייצרים תחת השם Cart Before the Horse  הן לא בדיוק הצעצועים המנחמים שתתנו לילדיכם לפני השינה.

ג'ו ודילן התחילו בקטן: לפני מספר שנים, הם החלו למכור את בובותיהם בebay במחירים של עשרים ומשהו דולר לבובה. ההכרה בסגנונם הייחודי הגיעה בהדרגה וכיום, עבודותיהם נחטפות בידי אספנים להוטים במאות דולרים האחת. לא מעט חקיינים ניסו להעתיק את עבודותיהם, אבל איש מהם לא הצליח ליצור את המראה המכושף של יצורי העגלה-לפני-הסוס. 

את הרעיונות לדמויות המצויירות שלהם, הם שואבים מהפולקלור האמריקני, מהגות'-ארט, מאגדות ילדים קלאסיות ובייחוד מדמיונם הבלתי נלאה. לבובות שלהם יש חזות שליווה, אולם הן תמיד מסתירות איזה טוויסט משוגע, מצחיק ומפחיד כאחד, שנראה כמאיים לפרוץ בכל רגע מבעד לקרום הדק של פרצופיהן המימיים.




















































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה