יום חמישי, 9 בספטמבר 2010

בית בברצלונה.


כשהקמתי את הבלוג, הבטחתי לעצמי שלכאן לא ייכנסו עיצובי פנים יקרים. והנה, זו הפעם השניה, שאני מעלה צילומי בית אלגנטי, עתיר רהיטים יקרים ויצירות אמנות מהמאה ה18 ואני עושה את זה בלב שלם. למה? כי גם הפעם, השכיל הירחון הספרדי Nuevo Estilo להציג לקוראיו עיצוב דרמטי, שניתן לשאוב ממנו השראה ואפילו להעתיק אותו בכסף קטן.

זהו בית גדול חדרים וגבה תקרה, שנבנה בברצלונה בראשית המאה ה20. בעליו הנוכחי רצה ליצור בו תחושה של שלווה ונוחיות  ולשם כך, ערך בו שיפוץ מסיבי, צבע את הקירות והתקרות בלבן ואז התפנה לעצב אותו, בדרכו הדקדקנית: הוא עירב ריהוט עתיק עם רהיטים מודרניים במינונים מדוייקים והציב בכל אחד מהחדרים עבודות אמנות ספורות, שנבחרו על ידו בקפידה. ומעל הכל, הוא שמר על סכימת צבעים מאופקת, כמעט מונוכרומטית. 

 המראה שהתקבל הוא אוורירי, נזירי ועם זאת דרמטי מאד. ההנגדה בין הישן לחדש על הרקע הלבן ואופיים הברור  של החומרים מדברים בעד עצמם. ובמאמץ לא גדול, ניתן ליצור את המראה הזה במחיר סביר מאד.


חדר המגורים. עירוב של ספה, שולחן וכורסאות מודרניים עם כסאות עתיקים. על השולחן ניצבים פסל של פומה ואוסף גביעי זכוכית. משני צידי הספה ניצבים עמודים, שנרכשו בחנות עתיקות ומעניקים לחלל מראה סימטרי ומאוזן.

 
כורסאות הברצלונה הלבנות הן של המעצב המודרני מיס ון-דר-רוהה. המכתבה בפינת החדר היא מתקופת המלך קרלוס הרביעי.



בכניסה לחדר האוכל נפרש שטיח נייטראלי בעל מרקם עשיר. לצידו, על עמוד ניצב פסל שיש קלאסי של המצביא אנטוניוס.  

שולחן הזכוכית וכסאות העור בחדר האוכל הם מודרניים לחלוטין. מאידך, הציור הצרפתי שעל הקיר הוא מהמאה ה19. על הקונסולה עם העמודים המגולפים ניצבת קערת פירות משנות ה-40.


המטבח העכשווי עוצב בגווני שחור-אפור-לבן. ארון המטבח עשוי מתכת. הקיר מעל איזור הבישול מחופה בזכוכית לבנה.


שולחן המטבח והמקרר עשויים פלדה. השרפרפים הישנים הם מברזל.


במרכז חדר הגלריה, עומד שולחן עץ כפרי עם כסאות איקאה פשוטים. ברקע, ניצבת קדנזה מצועצעת מהמאה ה-18.

המיטה ניצבת בין שתי ארוניות עתיקות. מעל הארונית הסינית מימין, ניצבת מנורת צד מודרנית.


מצידו השני של החדר ממוקמת פינת עבודה. שולחן העבודה, שעוצב במקור ע"י לה קורבוזיה, הוא מתוצרת חברת Cassina האיטלקית. הכסא הוא של חברת Kartel. בספריה יש אוסף של כ300 ספרים מהמאות ה-17 וה-18.




 
חדר רחצה מחופה בחלקו באבן מסוג סנט-ויצנזה בגוון אפור כהה.  דמות הברונזה שליד הכיור היא משנות ה-40.




תגובה 1: