יום רביעי, 22 בספטמבר 2010

עיצוב בשחור.


המון לסתות נשמטו בשנות ה-90, כשחדרים שחורים החלו לזלוג -עדיין בקילוח דק- למגזיני העיצוב. מגורים בחדר שקירותיו צבועים בצבע המוות, נדמו לרעיון עיוועים, ממש כמו לגור בקבר. אבל כבר אז, היו מי שצידדו ברעיון, סיפרו בשבחו של השחור הדרמטי וטענו שכשארבעת הקירות בחלל כלשהו צבועים בשחור, הרי שגבולותיו מיטשטשים וכתוצאה מכך נוצרת אשליית גודל.

בעשור האחרון הפכו החדרים השחורים לנורמה, אפילו למיינסטרים. תראו לי בית הולנדי מעוצב אחד, שאין בו המון שחור. וכך לאחרונה גם הבתים הסקנדיים. וגם המון בתים בארה"ב ובאירופה. וכיום יש מעצבים שטוענים בלהט, שכל חדר חייב שיהיה בו אלמנט שחור אחד לפחות. 

כך או אחרת, ברור שזה לא מתאים לכולם.  לנו הישראלים, שגדלנו בחדרים ים-תיכוניים לבנים, הרעיון עדיין נראה מוזר למדי, שלא לומר מדכא.   אבל הוא לא בהכרח כזה.

עניין נוסף הוא שאלת הצבעים המשלימים. אילו צבעים יכולים להשתלב בחדר שחור? שחור כידוע לא מתיידד עם קשת רחבה מאד של גוונים ובגישה הקלאסית, משדכים אותו ללבן ולאדום, שהם צבעים דרמטיים למדי בפני עצמם. הבשורה המשמחת היא, שכיום שחור מזווג לצבעים שבעבר נחשבו לבלתי מתאימים לו בעליל, כמו: ורוד בזוקה, צהוב שמש, ירוק רעל, תכלת שמיים ועוד. יש מי שמחברים אותו גם לגוונים רגועים יותר כמו כחול צי וירקרק מעושן.




























































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה