יום שישי, 3 בספטמבר 2010

הבית של חורחה וורוניקה בבואנוס-איירס.


דרום אמריקה על המפה ולא רק בשיר הידוע. חורחה, ארכיטקט, וורוניקה, מעצבת אופנה ובעלת חנות להלבשת חורף, מתגוררים בבנין מגורים משנות ה20 בליבה של בואנוס-איירס.  בתים כמו זה של השניים נבנו בזמנם כדי לאכלס משפחות אמידות ועוצבו במיטב המסורת האירופאית, עם תקרות גבוהות, מדרגות שיש וטראסות נדיבות. אלא שהמשברים הפוליטיים והכלכליים הקשים, שאליהם נקלעה ארגנטינה במהלך השנים, השפיעו גם על מצב הדיור. המעמד הבינוני ירד מנכסיו ואיתו ירדו מגדולתם גם הבתים שבו גר, עד שהפכו בחלוף הזמן לכמעט משכנות עוני. 

אבל זה היה בעבר. חורחה וורוניקה הוקסמו מהבית וידעו שישמרו מכל משמר על המאפיינים התקופתיים. אבל היו להם רעיונות משלהם לגבי עיצוב החלל.  "רצינו ליצור משהו פשוט ושימושי" אומר חורחה, "ויחד עם זאת כזה שיכבד את התחושה של הבית המקורי". ולשם כך, הם קילפו מהקירות והרצפות את התוספות המיותרות והטמיעו בחדרי הבית שיק מודרני וחפצים משומשים בסגנון הוואבי סאבי האמריקני. 



חדר המדרגות מדגים את סגנונם של בעלי הדירה: לצד מדרגות השיש והעץ הישנות, ניצבים הקירות שנצבעו בפסי כתום-לבן נועזים. 

 
חלק מהקיר שמוביל אל דלפק המטבח נותר מקולף, בכדי להמחיש את שכבות הצבע והזמן שעבר. מחיצת הזכוכית הצבעונית היא מאפיין מקורי של הדירות שנבנו בשנות ה20 בבואנוס-איירס.


הדלפק מזוית נוספת. כסאות העץ האדומים נרכשו מבר שנסגר.


 גם השולחן וכסאות האוכל במטבח אופייניים לבתי הקפה והברים בעיר.


אהיל אדום ועכשווי תולה על רקע תפריט וינטאייג'י של בר.


בחדר האוכל הפורמאלי ניצבים שולחן וכסאות ישנים, שנקנו ממשרד. קיר הלבנים הלא מטוייח מעניק לחלל מראה מחוספס. השידה שנשענת עליו היא בסגנון כפרי ישן. 


 


חלל המגורים הצר נהנה מתקרה גבוהה במיוחד. הריהוט נקנה כיד שניה . הצילומים שעל הקיר הלא מטוייח צולמו ע"י אחיו של חורחה. מנורות התקרה והרצפה המודרניות מעניקות לחלל מראה סימטרי ומאוזן. 

 
הדקורציה בחדר השינה נשענת בעיקרה על אוסף מגפי הגומי מחנותה של ורוניקה. גם שידות המגירות המכוסות זכוכית נראות כשידות של חנויות  ביגוד. 


 
רצפת חדר הרחצה עשויה עץ. מעל הכסא תלויה קופסת צללים (shadow box) ובה דגמי מכוניות צעצוע.


אנטוניו, בנם של בעלי הדירה נח במרפסת.






2 תגובות:

  1. הממ.. מה זה קופסת צללים?

    השבמחק
  2. תשובה: קופסת צללים היא מסגרת עץ בעלת עומק שתולים על הקיר ובתוכה יש מעין מדפים ו/או נישות ששמים בהן חפצי חן קטנים.

    אם ברצונך לדעת עוד- כנס/י לאתר ebay , הקש/הקישי shadow box ותראה/י מה ייצא לך.

    חג שמח.

    השבמחק