יום שלישי, 20 במרץ 2012

דירה בתל-אביב.


הצניעות ירדה מהארץ די מזמן. בשנים האחרונות, נדמה שהיא מגיעה לביקורים חטופים ומפגינה נוכחות מזדמנת בנישת הדקור הביתי. עדיין לא מדובר במגמה סוחפת אלא בטפטופים קלים, אך הם מרניני נפש כמו טיפות גשם במדבר. אין לכן מושג כמה נמאס לי מהעיצובים המנוכרים והמכוערים, שמתנפלים עליי בכל מגזין ואתר עיצוב ישראלי. כמה נשבר לי מחוסר הכישרון הגס והתוקפני, שמוכרים לנו במסווה של "עיצוב נקי", "לוק בינלאומי" ו"חללים זורמים". תזרמו לי מהעיניים, דירות מעצבים ובתי קונספט ותשאירו אותי עם בתים שלא מנסים להוכיח לאף אחד שהם גדולים מהחיים, בתים שעשויים מקמח מלא ולא מצמר סוכר.

הבעלים של הדירה התל-אביבית הישנה שבתמונות מתגוררת בלונדון. היא החליטה לשפץ אותה לצורך השכרה ובחרה באדריכל ומעצבת פנים מוכשרים, שכיבדו את החלל, פתחו והאירו אותו בעדינות, בלי לכפות עליו חדשנות מאולצת. המראה שהם יצרו, ברגישות מרובה, מרחיב את הלב.  

הצילומים- מכאן.
















5 תגובות:

  1. מדהים להיווכח כל פעם מחדש כמה נכונה האמירה שפריט עיצובי מוצלח אחד בחלל פשוט יכול לתת אופי לחלל כולו. איזה יופי!

    השבמחק
  2. נקי,מלא אור, צניעות וטעם טוב.

    השבמחק
  3. דירה מקסימה ואני חושבת בדיוק כמוך.נמאס מהפומפוזיות!

    השבמחק
  4. היי נורית, אנונימית וציפי,

    הבית הזה מואר. לא יכול להיות יותר יופי ישראלי מזה.

    :-).

    השבמחק
  5. תמר מנשה - עיצוב פנים13 במאי 2013 בשעה 10:19

    שילה - הרגת אותי מצחוק מהתאור הכ"כ מדויק על המגזינים ואתרי עיצוב הישראלים, פגעת בול בניסוח שבחיים לא הייתי מצליחה לכתוב אבל עובר בראשי ובעיניי כל הזמן, מזדהה עם כל מילה שכתבת.

    השבמחק