יום שני, 12 במרץ 2012

בית בוונה.


גלריסטית משגשגת החליטה לבנות לעצמה בית נופש, בשיפוליו ההרריים של הכפר השוויצרי וונה. היא הטילה את המשימה על משרד האדריכלות AFGH, שמתמחה בתיכנון חללים חדשניים. הקושי שניצב בפני האדריכלים היה לבנות בית עכשווי, שישתלב בנוף הבתים המסורתיים של הכפר. ובמילים שלהם: "האתגר הייחודי של הפרויקט היה לגשר על הפער בין קסם העולם הישן של הכפר לאלגנטיות המודרנית של בית, שיועד לאישיות בינלאומית".  

למרבה המזל, רוב בתי הכפר נבנו מאבן במקום העץ המסורתי, מה שהוביל להחלטה לבנות את הבית מבטון, בסגנון שיזכיר את הבניה המקומית. הקירות והתקרות של חדרי המגורים והשינה צופו בלוחות עץ לבוד, כמחווה לבתי העץ הישנים. והתוצאה? "המשחק הפנימי בין הפשטות, הישירות הכפרית, הנוחות העכשווית והתיחכום הארכיטקטוני מעניקים לבית אופי מסוים מאד, שמכבד את הכפר מבלי להיות צייתני". דבר האדריכלים.   

הצילומים נלקחו מהאתר ArchDaily.

























5 תגובות:

  1. המממממממ... הבקתות הנשקפות מהחלון יותר קוסמות לי

    השבמחק
  2. חוץ מהנוף לא אהבתי, הבית מנוכר ולא מתאים למגורים

    השבמחק
  3. "המשחק הפנימי בין הפשטות, הישירות הכפרית, הנוחות העכשווית והתיחכום הארכיטקטוני מעניקים לבית אופי מסוים מאד, שמכבד את הכפר מבלי להיות צייתני"

    רק המשפט הזה הוא ציניות ללא גבולות

    הבית אינו משתלב בנוף הכפרי ..הוא בוטה בחומר בצורה ובגודל

    בעיצוב הפנימי - זו כבר שאלה של טעם אישי- אני לא מתחברת - אבל הדיירים הם שקובעים - והדבר אינו מפריע לסביבה שבה נמצא הבית .

    מאוד מצער הבית הזה .. שימוש ציני במילים על מנת "לרכך" את גודל ועוצמת הניכור.
    משונה שבכפר לא היו התנגדויות לבניה הכל כך מסיבית .

    יעל
    yael.d.design

    השבמחק
  4. מסכימה עם המגיבים הקודמים... יש לבית הזה חמימות של מקלט... בעיני הוא מנוכר ומאיים ביחס לבתים הסולידיים בסביבתו. לא מפגין ידידותיות או חום, כלפי חוץ או כלפי פנים.
    בדרך כלל אני מאוד (!) אוהבת (!) את הבתים והעיצובים בבלוג. הפעם לא.

    השבמחק
  5. וואוואוויוואה!

    איזה אנטי הבית הזה מעורר!!!

    אז ק"כ- על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. לבית יש באמת נוכחות בולטת, אבל זה טייק של בניה עכשווית על המסורת. באתרי הארכיטקטורה הבינלאומיים וגם הישראליים יש המון בתים מהסוג הזה. הבית בנוי מבטון שהוא...חומר מאסיבי. האדריכלים כתבו, שהם לא רצו להפוך אותו לקופיקאט של בתי הכפר אלא לכבד את הסגנון המקומי בבניה שמזכירה אותו אבל לא מחקה אותו.

    לגבי הניכור: קחו בחשבון, שלא כולם רוצים חמימות בבתיהם. יש אנשים שמחפשים אסתטיקה כזו או אחרת, גם אם היא נראית קרה ומנוכרת.

    אני לא הייתי בונה לעצמי בית כזה, אבל יש בו אסתטיקה מסויימת, שמדברת אליי.

    :-).

    השבמחק