יום שישי, 16 בספטמבר 2011

אמן אורח: לאמברט.


גבר שתופר ורוקם במו ידיו תיקים וכריות, איננו תופעה שכיחה. וכשהגבר הזה הוא לא חייט כפוף וחיוור, אלא אדוניס מרהיב ושרירי, שיכול היה להשתלב בקלות בכל הפקת אופנה נחשבת, הפליאה רק גוברת. אבל זהו לאמברט ("לאמבר" בצרפתית), אמן יוצא דופן, בעל עולם פנימי עשיר ומרתק, שמתגלם בעבודות הבד שלו.  

"נולדתי בצרפת", הוא מספר בקצרה לקוראים הסקרניים של הבלוג שלו, "ועכשיו אני חי בברוקלין. סבתי היתה צועניה ואני מאד דומה לה. כשהייתי נער, לא ידעתי מה אני רוצה לעשות, אבל אהבתי לצייר ולרשום. כשהייתי סטודנט בקולג' בפריס, מכרתי ירקות אורגניים וויטמינים בחנות, עבדתי כמלצר, חנכתי ילד ודיגמנתי קצת. כשהיגרתי לארצות הברית, לימדתי צרפתית בשיעורי ערב. אחר כך, עבדתי שבע שנים בתעשיית הסרטים, כעוזר אישי של במאים ושחקנים. אהבתי מאד לעבוד שם ובסופו של דבר, אחזור לזה. אבל אז, החלטתי לעזוב הכל לאיזו תקופה, ליצור דברים  ולהתמסר לעסק הקטן שלי בEtsy. וזהו. יותר לא אכתוב על עצמי כלום, אם לא תבקשו". 

אולם מה שמילותיו החסכניות של לאמברט מכסות, חושפים מאות הצילומים המופלאים, שהוא מפרסם בבלוג שלו. לאמברט, כך מסתבר, נמשך לחפצי פולק ארט ישנים, אריגים אתניים, בתי עץ עתיקים ומטים לנפול, ניירות מצהיבים בכתב יד, צילומים ופוסטרים יפניים וינטאייג'יים, גנים פורחים על גגות בתים, פריטי אלקטרוניקה משומשים, נופים מלנכוליים, תלבושות מלכותיות מרופטות ועיצובי פנים עתירי עץ. ואלו דוגמאות ספורות מתוך המגוון. 

את נטייתו לחומרים גשמיים, שכבר חוו חיים משלהם, לאמברט מממש בתיקים ובכריות שלו. כמעט כולם עשויים מקנבס, ג'ינס וחגורות משומשים, חלקם מודפסים בדוגמאות צבעוניות וגיאומטריות, שהוא מעצב בעצמו. אולם היפות והמרשימות שביצירותיו רקומות ביד בדוגמאות של חיות, שברי מילים ואותיות ודגמים אבסטרקטיים. את ההשראה לרקמותיו הוא שואב מאגנס ריכטר, גרמניה לקוית נפש, שאושפזה בשנת 1860 בבית חולים פסיכיאטרי ושם רקמה על כל מילימטר מכתונת המשוגעים שלה מילים ודגמים אבסטרקטיים. הכתונת מוצגת כיום במוזיאון. ואולי בעתיד, גם עבודות הבד של לאמברט יככבו שם.






































11 תגובות:

  1. איננו תופעה שכיחה״?, ״הפליאה רק גוברת״? הלו?!?!?! הוא הומו! דההההההה

    השבמחק
  2. מי צריך ליצור כשאתה כזה חתיך??

    השבמחק
  3. אז מה את מתפלאת על גבר חתיך שתופר? יש מלא מעצבים חתיכים. הם כולם יודעים לתפור, את יודעת... אני למשל:) אז אני לא מבין מה כזה לא שכיח? יש הרבה יותר מעצבים, שם מכובס לחייטים, שהם גברים צעירים ( ולרוב הומואים) מאשר חייטים כפופים וחיוורים כלשונך. כל הפתיח שלך מיותר לדעתי ובכל מקרה בכלל לא נכון. וגם הדברים שהוא עושה לא כאלה וואוו. די מכוערים אפילו. ממש לא התופעה הנדירה שעשית ממנו 

    השבמחק
  4. בעיניי הוא עושה דברים מאד יפים ומיוחדים. זכותך לחשוב אחרת. והוא גם לא מעצב אופנה אלא תופר תיקים וכריות. וזה בכלל לא שכיח, כמו שאתה טוען.

    השבמחק
  5. אוי נו, למה כל פעם נכנס לפה איזה נודניק. תנו להנות בשקט. אם אין לכם משהו טוב להגיד - סתמו, יש מספיק בלוגים ברשת. למה כל הקלפטות באות לפה לשפוך את זעמן?

    השבמחק
  6. קרן נשמה,

    אני חושדת שמדובר באותה נודניקית, שמחפשת טעויות בפינצטה. כולל הודעתו של "המעצב".

    השבמחק
  7. שיהיה לה לבריאות. נפשית בעיקר

    השבמחק
  8. ואגב, הכרית עם כלבי הים - קסומה.

    השבמחק
  9. Thanks for featuring my work

    תודה רבה לך על מילות עידוד שלך. זה נחמד מאוד.

    השבמחק
  10. Thanks so much Lambert

    It's been my pleasure to show your beautiful art on my blog

    :-)

    השבמחק