יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

הלופט של מליה ופרנק באיסט וילג'.


יש אנשים שלא יתבגרו לעולם והם נהנים מכל רגע. בני הזוג המנהטניים מליה ופרנק שייכים למועדון הילדים הנצחיים. מליה היא שפית במסעדה היפסטרית, פרנק הוא יוצר סרטים, די.ג'יי והבעלים של חברת הפקות לגיל הרך. הם נישאו בבריכה אולימפית ריקה ממים מול מאתיים אורחים נרגשים, הם אוספים כל שטות צבעונית שעולה על דעתכם, החל בצעצועי פלסטיק וכלה בטלוויזיות משנות ה-80 ואך טבעי הוא, שהלופט הדו קומתי שלהם ייראה כמו קליידוסקופ. הרהיטים המשומשים שבביתם נרכשו ברובם בחנויות ג'אנק מקומיות. השולחן הארוך במרכז חלל המגורים למשל, היה במקורו שולחן ארוחות צהריים בבית ספר והוא עדיין מכוסה בקשקושי גרפיטי של תלמידים משועממים. וזאת באמת רק דוגמא. בני הזוג לא מסתפקים במיליון וחצי הפיצ'פקעס שכבר מצטופפים בבית. הם זוממים להעצים בקרוב את אוסף כלי המטבח הוינטאייג'יים שלהם. ומדוע לא, בעצם? יותר מהכל, הבית שלהם הוא  תיבת צעצועים בלי תחתית.  

הצילומים נלקחו מהמגזין TimeOut NY .
























6 תגובות:

  1. כל כך יפים ארונות המטבח.כל כך פשוט וכל כך משנה את הכל לקסם, ביחד עם הכסאות ,פשוט פינה יפה

    השבמחק
  2. תגידי, מה זה בדיוק מסעדה היפסטרית?

    השבמחק
  3. היי לשני האנונימייים (או שתי האנונימיות),

    אנונימי/ת 1: מסכימה לכל מילה. המילה קסם מאד מתאימה לבית הצבעוני הזה. ולא פשוט ליצור קסם. יש המון בתים מאד מעוצבים, שאין בהם אפילו מיקרומיל מהחומר הזה.

    אנונימי/ת 2: שאלה דגולה! מכיוון שיותר קל להראות מאשר להסביר במילים, הנה צילומים של מסעדה היפסטרית אחת מתוך מיליון:
    http://graffiatodc.com/gallery/

    :-).

    השבמחק
  4. אני חושבת שהיא רצתה להבין את משמעות המילה. אז הנה:
    'היפסטרים'.
    כך מכונים היום הצעירים האורבניים, ממעמד בינוני וגבוה המובחנים בטעמים, התנהגויות והעדפות "לא מיינסטרימיות".
    במילים אחרות – המא-גניבים.
    המילה "היפי" מקורה בשפת ה"וולוף" האפריקנית ומשמעותה - "לפתוח לרווחה את העיניים", ובהשאלה "להיות בעניינים". משם היא נדדה לארצות הברית והפכה חלק מההגדרה של התרבות מעורבת הגזעים של עולם הג'ז.
    ה-היפסטרים החדשים ניחנים מצד אחד ב-"עודף" – עודף מודעות עצמית, אירוניה, אופנתיות . ומצד שני ב-"חוסר" – חוסר ברגש אותנטי, באיפוק וב'אנדרסטייטמנט'.
    בין העודפים והחוסרים הם מתנהלים בעולם בעיקר בתחושת מלאות עצמית מהסוג שמגניבה-את-עצמה.
    בעיניהם, הם "הבונים החופשיים" המודרניים. כת סגורה המזהה את חבריה בלחיצת-יד סודית וחבריה מרגישים מורמים מעם.
    הם יושבים בבתי הקפה הפרטיים שלהם, מטפחים תת-משקל אופנתי, מתלבשים כמו שהאייטיז עצמם היו מתביישים ללבוש באייטיז, ושונאים כל דבר שה-כולם אוהבים ואוהבים רק את מה שה-כולם שונאים.
    הם מעריצים להקות אינדי שחוץ מאמא של המתופף ועוד שלושה אנשים, איש לא מכיר, ובזים, עמוקות, לכל מי שיש לו את 'קולדפליי' ב-איי פוד.

    השבמחק
  5. לי זה פשוט מזכיר גן ילדים. אבל אם כיף להם: מי אני שאתלונן....

    השבמחק
  6. עדיין לא הבנתי מה זו מסעדה היפסטרית, אבל חיפוש בגוגל הביא אותי לציטוט הבא:
    "חשוב לדעת שהמילה היפסטר הפכה בשנים האחרונות לסוג של באזזוורד שהרבה אנשים משתמשים בה אבל לא תמיד מבינים באמת את המשמעות הנכונה שלה. כשמישהו מדבר היום על היפסטרים הכוונה שלו יכולה להיות להיפסטר במשמעות המדויקת של תת-תרבות מובחנת כמו שמתואר כאן, או פשוט לצעירים מעודכנים ומגניבים שלא בהכרח חולקים שום מכנה משותף או קווי דמיון כלשהם עם התרבות ההיפסטרית. דרך טובה לדעת אם מישהו יודע מה זה היפסטר היא שאם הוא כל הזמן מדבר או כותב על היפסטרים אפשר להיות בטוח שאין לו שמץ של מושג על מה הוא בכלל מדבר"
    מתוך:
    http://www.newimperative.co.il/archives/1897

    לתשומת ליבה של כותבת הבלוג...

    השבמחק