יום חמישי, 26 באוגוסט 2010

בית חווה בכרמלו.


בהתחלה הם רצו להפוך אותו למלון. אבל אז הבינו, שהם אוהבים אותו וחייבים לשמור אותו לעצמם. זה סיפורם של בני הזוג פדריקו וסינתיה מבואנוס איירס ושל בית החווה בן המאה ה18, שרכשו בעיירה האורוגוואית כרמלו, שנושקת לגבול ארגנטינה.

ומכיוון שיעוד הבית שונה לבית נופש פרטי, פדריקו וסינתיה הרשו לעצמם להתפרע ולעצב אותו באופן דיסהרמוני במכוון. כמעט בכל חדרי הבית נעשה שימוש במוטיב הפרחוניות השאבי שיקית, והיא מופיעה בטפטים, באריגים ובקישוטים. אבל זה בפירוש איננו בית סוכרי סטייל רייצ'ל אשוואל. לצד הצבעוניות הקיטשית הרבו  בני הזוג להשתמש בחומרים גולמיים וגסים ובקירות אבן לא מטוייחים. הם הציבו את שני המוטיבים המנוגדים זה לצד זה מבלי לנסות לאזן ביניהם. 

בית החווה המשופץ איננו אחוזה כפרית רוגעת ופסטורלית . זהו חלל מגורים מתריס ואפילו שנוי במחלוקת. אבל כך רצו אותו בעליו:  בית צבעוני, ממריץ  ומרתק  בלב הטבע הירוק שמסביבו. 


חדר הכניסה. דלת הכניסה נבנתה מלוחות זכוכית גדולים, שמחדירים אור ונוף לבית. הקיר הושאר במצבו הגולמי ומהווה ניגוד לספה הפרחונית והמצוייצת שנשענת עליו.


מנורות הנטיפים מוסיפות עניין ושעשוע לחלל.


חדר המגורים. האח הלא משופצת, בעלת המראה המחוספס עוטרה באריחים צבעוניים. ולעומתה הספה, השטיח וצלחות הקרמיקה הפסטליות  ממשיכים את מוטיב הפרחוניות השאבי שיקית.


טפט בדגם שושנים של חברת קוסיוקו ושטיח לא תואם מהווים רקע למעמד עציצים ושני שרפרפים שנבנו מאדני רכבת ישנים.


המסדרון מואר מכל כיווניו תודות לשורת דלתות. במפלס שמעליו ממוקמים חדרי השינה והאורחים של המשפחה.


שלטי מתכת ישנים וכריות ורודות מבדים ממוחזרים באחד מחדרי האירוח.


המטבח בעל מראה הרטרו. הרצפה מחופה באריחי קרמיקה ממוחזרים בדוגמאות שונות.


חדר האוכל המשפחתי מופרד מהמטבח באמצעות שידת מדפים דקורטיבית, שמשמשת גם לאיחסון בקבוקי שתייה. השנדליר שתלוי מעל שולחן האוכל הוא מייצור מקומי. 

 
בבית יש גם חדר אוכל פורמאלי. דגם השטיח הורוד והפרחוני צוייר ישירות על לוחות העץ שעל הרצפה. כסאות הפלסטיק האולטרה מודרניים, הם של פיליפ סטארק.


חדר הרחצה הלבן של בעלי הבית משלב כפריות מחוספסת עם הידור עירוני.  צבעה הירוק של מנורת התקרה  הוא הד לצבע מטעי הגפנים שמקיפים את הבית.


ואילו בחדר הרחצה של האורחים מופיעים שוב הצבעים הורודים והדפסי הפרחים.


מיטות בית חולים ישנות, שנצבעו בורוד עם כיסויי בד פרחוניים, הפכו לספות גן במרפסת הקדמית, על רקע הרצפה וקירות העץ הכהים.


גם במרפסת הזו, הפכו רהיטיהם הישנים של בעלי הבית לרהיטי גן, לאחר שנצבעו בלבן.  



תגובה 1:

  1. אלה אריחים מחומרים ממוחזרים. הבית הוא מהמאה ה-18 ודוגמאות האריחים מודרניות. כנראה, שנקנו מפירוק.

    השבמחק