יום ראשון, 22 באוגוסט 2010

בית בפולנשה.


בדרך כלל, אני לא מפרסמת פה בתים, שעוצבו ע"י מעצבי פנים מקצועיים. עיצוב פנים משובח הוא כמעט תמיד יקר מדי וקשה מדי לביצוע עבור חני ואיציק מחדרה. והבלוג הסוציאליסטי הזה רוצה להמריץ את קהל משועבדי המשכנתאות וחנוקי ההלוואות לקחת את בתיהם לידיים ולהתחיל לשדרג. בפרוטות.

 אבל פה ושם יש יוצאים מן הכלל. כמו הבית העתיק הזה בעיירה פולנשה במיורקה, שלמרות שעוצב ע"י מעצבי פנים ספרדים מובחרים בתועפות כסף, יכול להעניק השראה לעיצובים זולים בהרבה.

הבית, שנבנה במאה ה18, עבר שיפוץ מקיף ובמהלכו נחשפו ושומרו בו כמה מאפיינים מבניים מקוריים. המעצבים בחרו בקו מוקפד, שמשמר את אופיו העתיק של החלל אבל גם מזריק לתוכו רהיטים, אביזרים וטכנולוגיה עכשוויים מאד.

קשה לחלוק על יופיו של הבית המשופץ ועל איכות עבודת המעצבים. ומה שמשמח במיוחד הוא העובדה, שהעיצוב הזה לא מתסכל ולא מייאש. כמעט לכל פריט יקר בבית, יש חלופות זולות בהרבה שנראות לא פחות טוב. ואת הסגנון הימתיכוני הפשוט והבהיר, תוכלו להשיג בקלות רבה בעצמכם (או בעזרתו האדיבה של שיפוצניק מיומן) ומבלי שתיאלצו לשדוד כמה תחנות דלק בדרך.

הצילומים באדיבות ירחון העיצוב הספרדי Nuevo Estilo.



חדר הכניסה. שני רישומים של הציירת סוזי גומז תלויים מעל תיבה מיורקנית עתיקה.


הקשת הגותית שהיתה קיימת בבית המקורי שומרה בשיפוץ והיא מקשרת בין חלל המגורים/ אוכל לחדר הכניסה. רצפת הבטון מאידך, היא חדשה לגמרי.


חלל המגורים עוצב בקוים פשוטים ובצבעים בהירים, שמגדילים אותו ומטשטשים את קיום התקרה הנמוכה. הספות והכורסא מצופות בבדי יוטה בגוונים נייטראליים. הכריות הן של חברת דיזיינרס גילד הבריטית.


בפינת האוכל ניצבים שולחן ארוך וכסאות מתכת מודרניים מסוג טוליקס, בצבע אפור. את הפסל המופשט שעל הקיר יצר האמן חואן קורטז.


המטבח מאובזר בארונות בולטהאופ מתכתיים ומודרניים.


שולחן האוכל והארון שמאחוריו הם בסגנון הגוסטביאני השוודי הכפרי. הכסאות האדומים עוצבו ע"י פיירו ליסוני לחברת קרטל.


חדר השינה. ראש המיטה ישן ומגולף ולעומתו, המיטה, שולחן הצד והאביזרים הם עכשויים מאד.


 חדר הרחצה מרוצף באריחי אבן גיר. הארון עתיק ואילו אביזרי הסניטציה עכשויים. 


  
הקיר מסתיר מאחוריו את המקלחת. 


 
המרפסת המרוצפת מספקת הרבה אור טבעי לחלל המגורים. כסאות הנדנדה מרופדים בבד מפוספס של חברת דיזיינרס גילד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה