יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

דירת דופלקס בתל-אביב.


הדירה הזו פורסמה בעבר ב"בנין ודיור", אבל הצילומים הנוכחיים נלקחו דווקא מהאתר הסקנדי digsdigs .

מדובר בדירה דו קומתית בשטח כולל של 160 מ"ר, שמשקיפה על הנוף התל-אביבי עתיר הגגות . בקומה הראשונה יש כניסה, בר, מטבח, חדר מגורים וחדר שינה עם יחידת רחצה צמודה.  בקומה השניה, אליה מטפסים במדרגות עץ וברזל יש פרוזדור ארוך, שמוביל לחדר העבודה של הבעלים. 

הקומה הראשונה עוצבה בסגנון הרטרו הישראלי של שנות ה70, עם לא מעט איזכורים עליזים לסגנון המזוויע של אותן שנים: הריהוט, הוילונות הגרפיים, ברזיית הרחוב המצופה אבנים. הרצפה רוצפה באריחי טראצו צבעוניים ולא תואמים, מן הסוג שעיטר הרבה ריצופים ביתיים בשנות ה90. 

חדר העבודה בקומה השניה מעוצב בהשראת הפאבים האיריים וקירותיו צבועים בירוק כהה. 

הבעלים רצו ליצור עיצוב שונה וממזרי. יתכן שכוונותיהם היו יומרניות. אבל העיצוב שלהם, לכל הפחות משעשע. ועיצוב משעשע, נטול חשיבות עצמית מופרזת הוא ילד חורג בסצינה העיצובית הישראלית. ועל כך תבוא עליהם הברכה. 

















       

5 תגובות:

  1. עשה לי "רועש" בגוף.
    לא יודעת אם הייתי יכולה לחיות בכזה חלל

    השבמחק
  2. שלום יעל,

    גמני לא משוכנעת שהייתי גרה בדירה הזאת ולא בגלל הצבעוניות, אלא מסיבות אחרות. לכל אחת יש את הטעם שלה. אבל, אני מאד מעריכה את המקוריות שבעיצוב. ועיצוב מקורי ומשעשע הוא לא עניין של מה בכך בישראל.

    בארה"ב דירה כזו אולי לא היתה מעוררת עניין. בישראל- כן.

    :-).

    השבמחק
  3. לפעמים גם עודף טעם הוא חוסר טעם.
    הדירה הזו עושה לי התקף מגרנה רק מלהסתכל עליה במחשב.
    לא הייתי מסוגלת לחיות שם או להתארח.

    השבמחק
  4. אנונימית יקרה,

    גם לא להתארח? לדעתי, להתארח בחלל כזה זו חוויה...חשבי כמה אנרגיה משקיעים בעלי בתי הקפה והמסעדות, כדי שהעסקים שלהם ייראו "משוגעים", מעניינים ויוצאי דופן.

    ואני אכתוב שוב: זה תמיד, ת-מ-י-ד עניין של טעם. אין פה רע או טוב. יש מי שדירה כזאת היא עבורו בית חלומות ויש מי שבעיניו היא חלום בלהות. כל היופי שבעיצוב פנים הוא מגוון העיצובים ומגוון הדעות עליהם. זה היה נורא משעמם אם כל העיצובים היו נראים אותו דבר.

    :-).

    השבמחק
  5. מחריד. כל כך הרבה גיבוב של דברים מחרידים ביחד, לא יוצר טעם טוב. רק נראה עוד יותר מחריד. הכי מזעזעת זה הברזיה בחדר האמבטיה, שגם בגן משחקים נראית רע, על אחת כמה וכמה שם.
    ממליצה למחוק מהאתר.

    השבמחק