יום שני, 4 באוקטובר 2010

הבית של ג'יג'י וג'ורג' בברוקלין.


בואו נדבר על רטרו. הסגנון הכה מוצלח הזה לא ממש קנה אחיזה בישראל וחבל. משמעותו המילולית של "רטרו" היא "סגנון מיושן". אבל בפועל משתמשים בו להגדרת העיצוב הפונקציונאלי והמתועש, שפרח אחרי מלחמת העולם השניה. בתחילה,  הרטרו התייחס לריהוט ולאיבזור שיוצרו בשנות ה50, בידי מעצבים בעלי גישה תועלתית  כמו בני הזוג אימס האמריקניים ושורה ארוכה של מעצבים סקנדינביים וצרפתיים. אולם ההגדרה התרחבה  וכיום נכללים בה גם פריטי עיצוב משנות ה60 וה-70.  

אני הייתי מגדירה את הרטרו בפשטות, כמודרניזם נעים. שישים שנה אחרי פריצתו לעולם העיצוב, הרטרו הוא סטייל נוסטלגי, שנקשר לימים פשוטים יותר ונפוחים פחות. כך לפחות אנחנו רוצים להאמין.

ג'יג'י ובנה הקטן ג'ורג' מתגוררים בבית לבנים בברוקלין. בחרתי להציג את ביתם, כי העיצוב שלו הוא הדבר הקרוב ביותר להגדרת "רטרו טהור", שמצאתי.  למרות קיומם של רהיטים עכשויים -כמו ארונות המטבח- בחלל, הרטרו הקלאסי -זה של שנות ה-50 - שולט בריהוט, באביזרים ובמראה הכולל, הפונקציונאלי והממוקד שלו. תשומת ליבכם מופנית לקלאסיקות רטרו שמככבות בבית, כמו אוסף השעונים של ג'ורג' נלסון, מנורת ה- Arte-Luce בסלון  וארון המגירות המפורסם.

באתר החביב Retrowow , תמצאו  חומר מעניין על הסגנון.







































3 תגובות:

  1. מתמוגגת מכל האתר הזה - קשה להסביר את העונג שקורה לי ולאחרים אולי וודאי, רק מהסתכלות בתמונה שמתארת ארגון חלל מחיה עם אסטתיקה משתנה. מוזר לא?
    עינת

    השבמחק
  2. טעות - צריך להיות - אסתטיקה

    השבמחק
  3. בכיף, עינת:-).

    הקמתי את הבלוג הזה קודם כל ומעל הכל כדי לעשות טוב בלב לקוראות שנכנסות אליו.

    אני שמחה מאד לקרוא שאת נהנית ומקווה שתיהני מהפוסטים כאן גם בעתיד.

    :-).

    השבמחק