יום חמישי, 17 בפברואר 2011

הבית של פיונה דאגלאס בגלאזגו.


האביב עומד להפציע (היה פה חורף, בכלל?). על פי התחזיות, אריגים עם הדפסים פרחוניים בצבעי מים עומדים להכות בסצינת הדקור. וזה בדיוק הזמן להציג את ביתה של פיונה דאגלאס בגלאזגו.  פיונה היא מעצבת טקסטיל ובעלת חברה של מוצרי בד פרחוניים לבית. היא מגדירה את עצמה כ"טיפוס קייצי" ומאמינה שהקירות והחפצים הצבעוניים  ובמיוחד הבדים הפרחוניים שהיא מעצבת ומצויים בכל חדר, מעניקים לבית תחושה קייצית כל השנה.

הצילומים נלקחו מהאתר הנפלא design*sponge.


חדר המגורים צבוע בצבע הכחול המועדף על פיונה. כיסויי הספה והכריות הפרחוניים עוצבו על ידה. את ציור הנוף הקטן ציירה סבתה. הוילון הכחול עשוי מבד איקאט אוזבקי ואילו מנורת הרצפה המודרנית היא של חברת הביטאט.


פיונה ציירה את הציור האבסטרקטי שמעל הספה בתקופת לימודיה בבית ספר לאמנות. את הספה הישנה היא קיבלה בירושה מהוריה. כיסויי הכריות הלבנות נתפרו ממפות ישנות. והיא אוהבת את השילוב בין הפריטים האבסטרקטיים לבדים הפרחוניים. שילובים אקראיים עובדים לדעתה, טוב יותר מהתאמות "matchy-matchy".


את הספריה הלבנה ייצר ידיד של פיונה, לבקשתה.  היא רצתה ספריה שתיראה כחלק אינטגרלי מהבית הג'ורג'יאני הישן ולדבריה, הספריה הגשימה את רצונה באופן מושלם. הספרים מסודרים לפי צבעי הכריכות מטעמים אסתטיים.


האריג הפרחוני שתלוי על הקיר הוא אחד העיצובים הראשונים של פיונה לפירמה שלה. שני הכדים הצבעוניים שעל שולחן הצד המודרני נקנו במהלך טיול במרוקו ואילו כד הקרמיקה הלבן הוא עבודה של פיונה. הפוף הורוד נרכש בחנות בגלאזגו.


ארונות המטבח הוספו על ידי הבעלים הקודמים של הבית. פיונה היתה שמחה להפוך את הארונות העליונים למדפים פתוחים, אך בן-זוגה שחי איתה בדירה, לא היה מסכים לכך. הכורסא מצופה בבד צהוב בעיצובה של פיונה. שתי התמונות הממוסגרות הן דגמים של בדים שהיא עיצבה.


קיר המטבח הזה מכוסה בצילומים ממוסגרים של בני משפחה וחברים. את  תבניות הדפוס שעל הספסל, פיונה רכשה בחנות ג'אנק מקומית. היא חיפשה ספסל כמו זה שבמטבח במשך זמן רב ומצאה אותו בסופו של דבר, במחסן מכירות בגלאזגו.


כחול הוא הצבע האהוב על פיונה ולכן, היא הדפיסה את שמות הגוונים החביבים עליה על המדרגות, שמטפסות מהמטבח לקומה השניה. הכוסות והתחתיות מפורצלן כחול לבן, הן חלק מאוסף כלי הקרמיקה הכחולה הגדל שלה.


קירות חדר השינה צבועים בלבן רגוע, שלדברי פיונה מאפשר לה לחשוב בנחת לפני השינה. היא צבעה את ראש המיטה ושידת הצד בגוונים פסטליים. הכריות עוצבו, כמובן, על ידה וכך גם האהיל של מנורת הצד.


פיונה אוהבת לערבב  מרקמים ודוגמאות בד. את הטורסו של הקולב העומד היא ציפתה בבד עם דוגמא ורדרדה. הכורסא מצופה בבד וינטאייג'י פרחוני והוילונות עוצבו על ידה.


סלילי החוטים המבריקים שעל שידת חדר השינה, הם הפריטים האהובים ביותר על פיונה והם מעניקים לה השראה יומיומית לעבודתה. היא מצאה אותם ביריד עתיקות מקומי. תיק העור הכחול נקנה בשוק קאמדן בלונדון. המחרוזות שעל פעמון הזכוכית נרכשו בתורכיה, שלדברי פיונה, יש בה את התכשיטים היפים בעולם.  


וילון האמבטיה עשוי ממפת בד ישנה. גם ציור הנוף הימי שעל הקיר צוייר בידי סבתה של פיונה.


פיונה אוהבת כל כך את האריחים שליד הכיור, שהיא סירבה להדביק אותם לקיר, בכדי שתוכל לקחת אותם איתה כשתעבור בעתיד לביתה החדש. את האריחים בכחול לבן היא קנתה בבית עסק, שמוכר חפצים ארכיטקטוניים ישנים. סבונית המתכת היתה במקורה קערית בחמאם תורכי.   



2 תגובות:

  1. הבדים שלה ככ צבעוניים, שזה מאיר עיניים ויוצר הרגשה של שמחה אמיתית.מקסים.יש לה גם פריטים מאד מיוחדים,כמו פעמון הזכוכית,יפייפה בעייני! סופ"ש נפלא!

    השבמחק
  2. צודקת ב100%. הבדים שלה יפהפיים. מזכירים לי קצת את בדי ורה ניומאן משנות ה-60...את פעמון הזכוכית (שנקרא קלוש) תמצאי בכל חנות כלי בית ואפילו בחלק מהסופרים (נסי אולי, ברשת "מגה"). הוא ממש לא יקר ואפשר לעשות בו הרבה שימושים דקורטיביים.

    :-).

    השבמחק