יום שישי, 25 בפברואר 2011

קירות חולמים באודמורטיה.


בעוד רוב האנושות מעדיפה להדחיק חלומות אבודים, תושבי כפר אודמורטי קטן חיים איתם בסלון. ובענק.

האודמורטים הם מיעוט אתני נעלם, שחי ברפובליקה האודמורטית, שם מכובס למחוז אגררי במרחק כמה מאות קילומטרים ממוסקבה. הם מנהלים אורח חיים כפרי, שכמוהו תמצאו בכל רחבי רוסיה: גרים בצפיפות בצריפי עץ  ומגדלים ירקות ופירות בחצר.  

אולם הצלמת לוסיה גאנייבה -רוסיה שמתגוררת בהולנד ומצלמת את בני מעמד הפועלים במולדתה- מצאה מתחת לשיממון הפרובינציאלי אוצר: היא גילתה, שקירות כל הבתים באחד מכפרי האודמורטים מכוסים בטפטים ענקיים עם צילומי נוף קיטשיים מארצות נכר. התברר לה, שזו דרכם של בני המקום להנציח את חלומם האבוד מראש, לבקר בארצות הרחוקות. הצילומים האקסטרווגנטיים שמשתלטים על הצריפים, מנוגדים לחלוטין לחפצים  הדלים של בני הבית. אבל האם זו עליבות חיי היומיום של האודמורטים העניים, שמונצחת בתמונות  או גדלות הרוח שלהם וחלומותיהם הגרנדיוזיים, שמתעלים מעל קשיי הקיום? 

צילומים נוספים של לוסיה גאנייבה תמצאו באתר שלה.   






















  

2 תגובות:

  1. אין ספק שיש בזה משהו...בכל מקרה הייתי בלא מעט בתים,בעיקר בצעירותי, וראיתי לפחות חצאי קירות כאלה. הסגרתי את עצמי: חצי ממני הגיע מרוסיה. לי זה עושה סחרחורת. לעצמי אני מדמיינת כרגע תמונה ענקית של חוף ים בקריביים,דקלים,וים כחול כחול!

    השבמחק
  2. אל תתנצלי ציפי...כמוני-כמוך: "חצי רוסיה".
    ולגבי הטפטים: יש בזה משהו יפה, למרות שברור שזה לא עיצוב מושכל ומתוכנן. אבל דווקא בגלל שזה בא ממקום תמים, נוצר איזה אפקט עיצובי מעניין...

    השבמחק