יום שבת, 15 בינואר 2011

אמנית אורחת: הת'ר מוראיי.


זה מרגיש קצת מוזר לפרסם עבודות של אמנים, שאני אוהבת במיוחד. מה לעשות, אני אנוכית ורוצה לשמור אותם לעצמי ולחשוב שרק אני יודעת על קיומם, גם אם בפועל, הם כבר הפכו לאייקונים. 

הת'ר מוראיי הקנדית היא אמנית הקולאז'ים המועדפת עלי. קולאז' הוא סגנון אישי במיוחד, דווקא משום שהוא בנוי מצילומים, קרעי דפים וחפצים משומשים שהאמן (וכמעט תמיד מדובר באמנית) ליקט בשקדנות, לפני שהרכיב מהם תצריף חדש, שהוא כולו שלו. ומוראיי היא מסוג האמנים, שבוראים בכל תמונה יקום שלם, עשיר בזכרונות, ניואנסים ותחושות.

עבודות הקולאז' של מוראיי דלות בפרטים ומושפעות מהנוף הכפרי, השטוח של מחוז אונטריו, שבו גדלה ובו היא גרה גם כיום. כמעט תמיד, נמצאים בהן צילומים ישנים של ילדים, נערות ונשים, עורבים וחיות חווה ושמיים גבוהים, תכולים, לבנים או מעוננים, בהתאם לעונות השנה. החיבור בין הדמויות עשירות ההבעה והנופים הכמעט מופשטים שברקע יוצרים סצינה מינורית, יומיומית ועם זאת דרמטית ומרטיטה. כל תמונה היא סיפור אנושי קטן וזניח, אבל באותה מידה- גדול מהחיים.

להת'ר מוראיי יש אתר מושקע, אבל הבלוג שלה עולה עליו. אפשר לרכוש את עבודותיה במחירים סבירים מאד באתר etsy.











































3 תגובות:

  1. הי.הקולאז'ים מקסימים, ופתאום נזכרתי במאיר פיצ'חזדה ז"ל, ובתמונות הנפלאות שלו. כסף......

    השבמחק
  2. יואו, את צודקת...גם בציורים של מאיר פיצ'חזדה יש דמויות דרמטיות על רקע נופים. רק שהעבודות של הת'ר מוראיי עולות משהו כמו 40 דולר האחת ואלו של פיצ'חזדה 40 אלף דולר האחת, מן הסתם...

    הוא אחד האמנים האהובים עלי ביותר. ואם ראית את הסרט הנפלא על הביקור שלו בגרוזיה, לא יכולת שלא להתאהב בו. אובדן מאד גדול, המוות שלו...

    השבמחק
  3. בוקר טוב.ההבדל במחיר משמעותי!!ראיתי את הסרט, והייתי שמחה לראות שוב. הוא נהדר!

    השבמחק