יום שלישי, 11 בינואר 2011

וילה בשכונת תל-ברוך.


יש לי היום יום הולדת, אז סילחו לי שאני קצת סנטימנטלית. גדלתי במקום קטן וקרתני. עיצוב פנים לא היה חלק מהשיח המקומי. וכך גם כל עיצוב אחר. מגזינים היו בעיקר במספרות והם עסקו לרוב ברכילות. תקרות של נטיפי גבס נחשבו לבון-טון וכך גם וילונות קרושה ורהיטים מכוערים בסגנון ספרדי.  

אנשים מתרפקים על ילדותם בגעגועים, אבל אני לא מתגעגעת כמעט לכלום. איכשהו, עוד כילדה הבנתי שנוסטלגיה היא מצב נפשי יותר מאשר מציאותי. כבר אז שמעתי אנשים מדברים בערגה על ימי ילדותם וידעתי שגם באותה ילדות אבודה הכל היה אותו דבר. ושגם הם ישבו בערבי שישי סביב שולחן האוכל והקשיבו להוריהם וסביהם, שסיפרו כמה הכל היה נפלא כשהם היו ילדים וכמה שהחיים מחורבנים עכשיו.

אבל יש דבר אחד שאני זוכרת לטובה: הפשטות. אף אחד במקום מגוריי לא ניסה ליצור סטייל חדש, שקוראים לו "פשטות". היא היתה שם, כי לא היתה שום אפשרות אחרת. הבתים היו לבנים וענוים ובחצרות צמחו דשאים ועצי פרי ולא דקים מבמבוק. וכשנכנסת לבית כזה, תמיד הרגשת בנוח, כי הוא נראה והריח בדיוק כמו הבית של הוריך.

ולבתים האלה, עם אריחי החרסינה הלבנים באמבטיה ומטבחי הפורמאיקה אני מתגעגעת. לא היה בהם יותר ממה שצריך ולמרות שהם עוצבו לרוב בחוסר טעם, הם הרגישו כמו בני משפחה.   

בוילה המשפחתית שבתמונות התאהבתי ממבט ראשון. על אף מיקומה בשכונה תל-אביבית משודרגת, היא נראית כאילו נתלשה מהרחוב שבו גרתי בילדותי:  צנועה, ביתית ומבולגנת  ואפילו חולקת קיר משותף עם וילה נוספת. חלק מהרהיטים שייכים בבירור לשנות ה70 או לשנים מוקדמות יותר ונראים בדיוק כמו הרהיטים בסלון של הוריי. ושום דבר לא עשה לי לאחרונה נעימים בלב, כמו שעשתה לי המרפסת הידידותית עם כסאות העץ.  אולי בכל זאת, יש משהו בזכרונות רחוקים.  























7 תגובות:

  1. מזל טוב ליום ההולדת!! המון בריאות, אושר וכיף!! מה שכתבת על הילדות מאד הזכיר לי את שלי. בתים צנועים, וגם כשהיה ניסיון עיצובי,אצלנו היה טפט במטבח ומדפי עץ בסלון, זה היה עדיין פשוט ונעים לעין. רהיטי שנות החמישים,שישים שלהם(אם אני לא טועה בזמן....) מאד יפים.

    השבמחק
  2. היי יקרה,
    המון מזל טוב ליום הולדתך - 11.1.11, איזה תאריך מדליק!. מאחלת לך המון אושר, בריאות, שמחה ואהבה.
    ושתמשיכי בעבודה הנפלאה שלך בבלוג הזה. כבר אמרתי לך בעבר ואומר זאת שוב, הבלוג שלך מביא לי המון השראה ואני מודה לך מאוד על כך.
    מאחלת לך יום הולדת מלא בשמחה
    טלילה

    השבמחק
  3. מזל טוב!! :-)
    שמחה, בריאות, והרבה פוסטים ;-)

    השבמחק
  4. יום הולדת שמח !
    תאריך מיוחד 11.1.11
    מזל טוב
    נעים להזכר בפשטות שהיתה נחלת כולם.
    בתמונת המטבח מתקבל רושם של
    מטבח מאוד ארוך וצר
    כנראה מכורח המציאות
    אני חושבת על בעלת הבית שצריכה
    להגיע מעמדת הכריים לכיור וחזרה לכריים.

    השבמחק
  5. תודה לכל המברכות.

    אתמול היה לי יום נפלא באמת. את הטוב בחיים אנחנו יוצרים בעצמנו. והבלוג הוא ללא ספק הדבר הטוב ביותר שעשיתי השנה.

    :-).

    השבמחק
  6. אני פשוט אוהבת את הבלוג שלך וגם את הכתיבה שלך.
    שיהיה רק טוב

    השבמחק
  7. תודה, דורית. ההנאה שהבלוג מעניק לקוראות שווה הכל.

    בשבילי זה מיליון דולר.

    :-).

    השבמחק