יום ראשון, 24 ביולי 2011

אימה ויופי בצפון קוריאה.


מה יכול צלם מערבי, שמגיע לצפון קוריאה לצלם? אך ורק את מה שהשלטונות מרשים לו. הצלם הצרפתי אריק להפורז' ביקר ארבע פעמים במדינה המבודדת בין השנים 2008-2010 ובכל ביקוריו נלוו אליו שני שומרים, שהשגיחו היטב, שלא ינציח מראות לא רצויים. הוא הובל ליעדים שנקבעו עבורו מראש בפיונגיאנג וסביבתה (מצעדים צבאיים, מופעי ראווה, מוזיאונים לאומיים ואתרים היסטוריים) ושם הותר לו לצלם את צפון קוריאה הייצוגית, זו שאינה נראית כסובלת מחרפת רעב או  נאנקת תחת כבלי משטר אימים הפכפך ומסתגר.

אבל להפורז' -שזכה בשנים האחרונות להכרה כאחד מצלמי הטיולים הטובים בעולם וצילומיו פורסמו, בין היתר, בנשיונאל גיאוגרפיק, הניו-יורק טיימס ורשת CNN- התגבר על המכשול. הוא הצליח לחלץ מתפאורת הקרטון  אחוזת שכרון הכוח תמונות מדויקות של האימה שמטיל קים ז'ונג איל על נתיניו. ולצידן, לכדה מצלמתו את פניהם היפים והשבריריים עד כאב של האנשים שפגש. ואלה באים להוכיח, שמאחורי איומי הגרעין ופולחן האישיות המפלצתי, מסתתרת תקווה לעתיד מעט יותר טוב.

באתר של אריק להפורז' יש דגימה של הצילומים שצילם בארצות שונות. אבל מומלץ יותר לבקר בפוטוסטרים שלו באתר פליקר, שמכיל אלפי תמונות. בין השאר, תמצאו שם 1,451 צילומים שצילם בצפון-קוריאה.  





































תגובה 1:

  1. צילומי הפרוטרטים מקסימים. דיוק יוצא דופן! מאד יפה בעיני.

    השבמחק