יום חמישי, 7 ביולי 2011

הדירה של משפחת פרגמנצב בתל-אביב.


בשנת 2007, חיפש יגאל פרגמנצב דירה שכורה לו ולמשפחתו. החלל המוזנח, שמצא ברח' יהודה הלוי היה מבריח כל שוכר פוטנציאלי. אך לא את פרגמנצב. הוא אמנם מתפרנס מבית קפה אופנתי שבבעלותו, אבל גם מעצב תעשייתי בהשכלתו וחוטא מדי פעם בעיצוב פנים ובהשבחת נכסים. תקרות נמוכות, שטיחים מעופשים מקיר לקיר וקירות דיקט חובבניים קטנים עליו. "תיארתי לעצמי שהתקרות גבוהות, הרצפות מקסימות, הקירות עבים ורק צריך לקלף", הוא מספר.

לאחר קילוף הדירה בת 150 המ"ר מהג'יפה שדבקה בה במשך השנים,  היא חולקה לחלל מגורים, בישול ואכילה גדול ופתוח ולחדרי שינה, שגם הם פתוחים חלקית. וכך ניתן לעבור באופן חופשי בין החללים וליהנות ממוקדי העניין הרבים, שמצויים בהם. פרגמנצב מכנה את סגנונו כ"פלירטוט שבתוך הצניעות" והוא מסביר: "אפשר להפתיע על ידי רעיון אחד ברור ופשוט, אך אמיתי יותר מאשר בשימוש בחומרים יקרים. הרבה פעמים מעצבים רוצים להגיד כל כך הרבה דברים במשפט אחד, עד שדבר אחד מכסה  על השני". הוא גם דוגל בהנגדת חפצים מסגנונות שונים. וכך, בחלל המגורים ניצב שולחן שעיצב בעצמו לצד כורסת עור ישנה וספת קורדרוי מודרנית. ובמטבח מתרווחים להם תנור ושולחן עבודה מנירוסטה לצד ארונות מדלתות עץ ישנות וגוף תאורה פלורסצנטי. חלק נכבד מהרהיטים בבית נבנו מחומרים ממוחזרים, שנדוגו באתרי בניה ובמזבלות, לצד פריטי וינטאייג' שנרכשו בשוק הפשפשים. ולמרות שהוא מתנצל על רמת הגימור הנמוכה של השיפוץ החסכוני, הדירה של פרגמנצב יכולה לתת שיעור בהלכות עיצוב להרבה פנטהאוזים מפונפנים.   

הצילומים נלקחו מהאתר של בנין ודיור.




















7 תגובות:

  1. חבל שאת לא מדייקת.

    לא מדובר בדירה שכורה רגילה, עם צנרת מתפרקת, רצפות עקומות ובעלבית קמצן. יגאל פרגמנצב הוא בעלים של חברה שמתמחה באיתור נכסים ישנים ושיפוצם. את הדירה הוא שכר מ*החברה שלו*.

    תודי שיש הבדל רציני.

    השבמחק
  2. Adigi היקרה,

    אני תמיד שמחה לתקן את עצמי כשאני טועה. את הטקסט לפוסט הזה שאבתי מכתבה שפורסמה ב"את" בשנת 2009 . לא מוזכר שם שום דבר על כך, שהוא שכר את הבית מהחברה שלו, וגם אם כן- זה לא משנה כלום. כי החברה שלו משדרגת נכסים ומוכרת אותם. ואת הדירה הוא מצא במצב מאד מוזנח ושיפץ אותה, עם החברה שלו או בלעדיה. כך שאני באמת לא סבורה שהטעיתי. ואם הייתי מטעה, בלי כוונה, הייתי מתקנת בשמחה. טעות לעולם חוזרת.

    חוצמזה, התגובות שלך תמיד ביקורתיות ונראה שהבלוג מעורר בך כעס. יש עשרות אלפי בלוגי עיצוב אחרים. אולי תעברי אליהם?

    השבמחק
  3. בוודאי שזה משנה. יש הבדל גדול בין אדם ששוכר דירה ומשפץ אותה על חשבונו, לבין אדם שמחזיק בחברה לשיפוץ דירות, ומצוייד מן הסתם בתקציב ובקשרים הנכונים. שלא לדבר על כך שהכתבה ב"בניין ודיור" אותה ציטטת היא שיווקית לעילא ולעילא.

    "התגובות שלי תמיד ביקורתיות?" זו התגובה הרביעית שלי לבלוג שלך (כולל זו על RSS, שבכלל לא עסקה בעיצוב). ואולי התגובות שלי מעצבנות אותך כי את לא יודעת איך להתמודד עמן?

    השבמחק
  4. Adigi היקרה,

    ציטטתי כתבה מ"את". לא מ"בנין ודיור".

    אני ממליצה לך לדלג על הבלוג הזה ולעבור לאחרים.

    ברכות.

    השבמחק
  5. התכוונתי לענות לך בשנינות מרושעת זו או אחרת, אבל אז נזכרתי בסטריפ המבריק של XKCD שתלוי מעל למחשב שלי:

    http://xkcd.com/386/

    אז שיהיה לך יום מקסים, שפע ברכות ואחלה חיים! :-)))

    השבמחק
  6. איזה כיף שאני לא חייבת לשאול אף אחד כדי להתערב. עדי - אני מניחה שזהו שמך - הסטריפ אכן מבריק, אבל מה זו המרירות הזו? למה להעכיר? היה כזה כיף עד עכשיו. מה זה משנה כאן אם הוא שכר או החברה שלו, אנחנו כאן כדי להתבונן ולקבל השראה. אם נראה לך שמשהו לא כשר ואת חייבת להתערב בחיי אחרים אז פני למס הכנסה, אבל תעשי לכולנו טובה, תני להנות. אני באופן אישי לא מצפה משילה שתעשה תחקיר עומק על כל דירה שהיא מעלה לבלוג. אני פשוט אוהבת עיצוב. וזה כל הקטע של המקום הזה. שלום ותודה.
    ולשילה, אני כבר ראיתי את הדירה הזו בזמנו בבניין ודיור ואיזה כיף להתקל בה שוב. אפשר לשאוב ממנה כל-כך הרבה. תודה.
    קרן

    השבמחק
  7. היי קרן,

    מסכימה לכל מה שכתבת.

    הדירה נהדרת גם בעיניי. אני יודעת, שהיא עברה מאז שינויים, לפחות הסלון עוצב אחרת, ולא הצלחתי למצוא את התמונה. בתקציב קטן אפשר לעשות עיצוב גדול.

    :-).

    השבמחק