יום שישי, 18 ביוני 2010

הבית של אלכס בצפון קליפורניה.


הנה דוגמא לעיצוב ביתי שובה לב, שנוצר תוך שימוש ברעיונות ספורים ובתקציב מצומצם. אלכס היא אמנית ובעלת חברה לכלי קרמיקה שימושיים. היא גרה עם בעלה ובתה הפעוטה בבית צנוע, מוקף חוות, באיזור הסנטראל- ואלי של קליפורניה. לבית צמודה קרקע חקלאית. וכשאלכס ובעלה קנו את הבית, הם ירשו גם 600 עצי זית, עצי רימון, לימון, שזיפים, אפרסקים ותפוחים. אלכס מספרת, שהנוף האגררי שמקיף אותה, הוא מקור ההשראה לכלי הקרמיקה הצבעוניים, שהיא יוצרת.



חדר המגורים. החלל המרכזי בבית פתוח ומכיל את פינת המגורים, פינת האוכל והמטבח. הספה נרכשה בחנות לריהוט זול ונפתחת למיטה. את שולחן-הקפה/ ספסל ייצר נגר מקומי. עבודות המדיה המעורבת שעל הקיר צויירו ע"י אלכס כתלמידת אמנות בקולג' ניו-יורקי. היא גם יצרה במו ידיה את שני השרפרפים הנמוכים. הכד יוצר ע"י חברת כלי הקרמיקה של אלכס ובעלה. ואת המובייל התלוי קנתה סבתה של אלכס בסוף שנות ה60.


אלכס קיבלה את שולחן האוכל מחברים, שרכשו לעצמם שולחן חדש. כל כלי האוכל נוצרו ע"י אלכס כמוצרים לחברה שלה. לדבריה, קנקן המים הלבן וחסר הידית הוא מן הפריטים הנמכרים ביותר שלה. צילומי השחור-לבן שעל הקיר צולמו על ידה בתיכון.


חדר השינה, כשאר חדרי הבית הוא מינימלי ופשוט. ראש המיטה עשוי מעץ טיק אינדונזי. מנורת הקרמיקה- מקו הייצור של אלכס, כיסוי המיטה יוצר ע"י זוג חברים של אלכס ובעלה, שמחזיקים חברה למוצרי בד ייחודיים. גם את הציור האבסטרקטי שעל הקיר ציירה אלכס כחלק מסדרת תמונות, שנמכרו לאספנים.


חדרה של הבת. שידת ההחתלה נקנתה באיקאה. ההדפס הצבעוני הוא מבית היוצר של זוג חברים אמנים של אלכס ובעלה. מנורת השולחן הורדרדה הגיעה מחברת הקרמיקה של אלכס. לדבריה, בתה היתה מקור ההשראה שלה ושל בעלה להקמת קו ייצור של כלי קרמיקה לילדים.


הפטיו האחורי משקיף על עצי הפרי שבגן. מעל השולחן הארוך ממוקמת שבכת מתכת מכוסה בגפנים. אלכס מספרת, שכשהיא ובעלה הגיעו לבית לראשונה וראו את הפטיו, ידעו מיד שזה יהיה ביתם.



תגובה 1: