יום שבת, 7 בינואר 2012

בית במושב שקף.


למעצבת הפנים הצעירה נועם רוזנבלט-אלדן יש דעה ברורה לגבי מהות תפקידה: "אינני אוהבת לעצב לפי טרנדים או לפי האהבה שלי לסגנון מסוים", היא כותבת לי. "אלא לכוון את הלקוחות שלי בסגנון העיצוב שהם אוהבים ולעצב להם את "החלומות" שלהם...אני חושבת שכמעצבים אנו צריכים  להיות פתוחים לטעמם של הלקוחות לעצב עבורם ולא עבורנו ולעשות את הדבר המדהים עבורם! (גם אם איננו אהוב עלינו)". 

לנועם יש ניסיון מקצועי של שנתיים, אולם הבית שעיצבה ללקוחותיה במושב הדרומי שקף, מפגין ביטחון עצמי ובגרות עיצובית, שגם מעצבים מנוסים ממנה היו מתגאים בהם. תנאי הפתיחה לא היו אידיאליים: נועם התבקשה על ידי זוג צעירים בני עשרים וחמש, לתכנן ולעצב להם בית יביל (נייד) ומלבני, בגודל של 60 מ"ר, שיכיל חלל אירוח, שני חדרי שינה, מטבח מרווח וחדר רחצה "כייפי ומפנק". דחיסת כל הדרישות האלו לתוך מבנה שארכו 12 מ"ר ורחבו 5 מ"ר בלבד נראתה כמשימה בלתי אפשרית, אבל נועם עמדה בה בכבוד והיא מספרת בגאווה, שאפילו הצליחה למצוא מקום לחדר כביסה.

אני נשביתי בתחושת הרווחה, הפשטות  והכיף שהבית מקרין. תודות לעיצוב הפונקציונאלי ולחלונות הפתוחים לנוף היפה, החדרים נראים גדולים ומוארים ואי אפשר לנחש שמדובר בחלל כה קטן וצר. נועם נמנעה משגיאות דקור נפוצות, כמו נישות גבס מכוערות, ארונות מטבח כאילו-פרובנסיאליים וחיפויי קירות מקושקשים. החלל מעוצב בתימצות ויש בו ערך מוסף חמקמק, שמשך אותי אל תמונותיו שוב ושוב. "התהליך היה מבחינתי מדהים, כמו גם התוצאה", מסכמת נועם. "היה מדהים לראות לאחר עשרות סקיצות, איך ניתן לייצר משטח מלבני קטן, ארוך וצר חלוקה נפלאה של חלל מרווח ונעים". 

לנועם אין עדיין אתר, אך ניתן ליצור איתה קשר בדף הפייסבוק שלה. 

























2 תגובות: