יום רביעי, 18 במאי 2011

בית באקו-פארק.


הו פרה קדושה, מי ייתן שיהיו לי מזומנים בבנק כמספר הבתים השווים, שאני שוזפת ברשת. ובכל פעם, שאני מתכוונת לכתוב על בית, שממתין בסבלנות לתורו ברשימת "חייבי הפוסטים" שלי, מגיח לו מאי-שם בית מעניין שחייב, אבל פשוט חייב להתפרסם לאלתר.

כשאני כותבת "בית מעניין", אני לא מתכוונת בהכרח לבית יפה ואסתטי, שעוצב לפי הספר. להיפך. לרוב, מדובר מבחינתי בבית שיש בו איזה שפיץ, איזו עקמומיות או חוסר קוהרנטיות, שהופכים אותו לשווה פרסום. 

קשה לי להגדיר למה אני אוהבת את הבית הישן הזה, ששוכן על גבעה בלוס-אנג'לס, באיזור הוליווד. הוא נבנה בשנת 1881 ושופץ במהלך השנים. הדקור שלו משלב ריהוט מודרני, רטרו ואיבזור תעשייתי (שימו לב למראות בחדר הרחצה). חדר השינה/העבודה שלו נראה כבקתת עץ ישנה. העיצוב בבית הזה רחוק מלהיות עיצוב על אבל בכל זאת, משהו שם עובד נכון עבורי. ואם היו לי 720,000 דולר פנויים, הייתי רוכשת אותו.

הצילומים נלקחו מכאן. תודה מיוחדת מגיעה לבלוגרית מהבלוג הנהדר smart alec , שבו מצאתי את התמונות.


























6 תגובות:

  1. שילה תראי מה זה - פוסט אחר פוסט, גם כאן יש את "כסאות כתר" האלה בפינת האוכל, רק בצבע צהוב הפעם. :)
    ועם הריהוט המתכתי התעשייתי הזה עדיין הבית מרגיש חמים וקואזי וכיף להסתובב בו. אין ספק שאם כבר כתר ממתכת אז שיהיה בצהוב.
    ואגב, אני עומדת בפני שיפוץ מאסיבי של ביתי שיש לו מידות די דומות, לפחות מבחינת פרופורציות (בית צר - 6 מטר, וארוך - 12 מטר) וזה נחמד למצוא בתים עם לייאאוט דומה שנותנים לי רעיונות להתגבר על הסידור המוזר הזה.
    שיהיה יום שמח

    קרן

    השבמחק
  2. היי קרן,

    כתבתי לך בפוסט על הבית השוודי, שאלה לא כסאות "כתר" אלא כסאות טוליקס מברזל, שהם מאד אופנתיים עכשיו. לפני כמה חודשים, כתבתי עליהם פוסט, צר לי שאין לי את הקישור. אם תגגלי "כסאות-טוליקס" זה ייצא לך מיד עם הסברים.

    לגבי הבית שלך: זה חלל פתוח או שהוא מחולק לחדרים?

    :-).

    השבמחק
  3. אני יודעת אני יודעת... מה את חושבת, מיד אחרי הפוסט הקודם כבר עשיתי תחקיר על הכיסאות האלה והתפדחתי שקראתי להם "כתר", רחמנא ליצלן. הפעם זה היה בצחוק, בגלל זה כתבתי במרכאות...
    אם יש מישהו שקורא את זה אז הנה קישור לאותו פוסט שכתבת על הכיסאות האלה:
    http://olaalhaeezuvim.blogspot.com/2010/11/tolix.html
    שילה אין לך מושג כמה אני לומדת דרכך. את ממש בית ספר.
    ולגבי הבית שלי, התכנון הוא לחלק לארבעה חדרים: סלון משותף עם מטבח, חדר שינה, חדר ילדים וחדר עבודה קטנטן. כמובן גם חדר אמבטיה (רצוי גם עם מקלחון). אני כרגע בשלב הסקיצות. העניין הוא שאני הורסת את הבית הישן ובונה במקומו חדש לגמרי, כך שחוץ ממגבלת השטח והמידות, אני יכולה לעשות ממש הכל. הבעיה היא שבכזה שטח קטן להכניס כל-כך הרבה זה לא קל. אם את מכירה בתים כאלה צרים וארוכים, אשמח לשאוב מהם השראה.

    קרן

    השבמחק
  4. קרן יקירתי (חיבוק),

    שלא תביני נכון: לא נזפתי בך בכלל על הכסאות. רק חשבתי שלא קראת את מה שכתבתי לך בפוסט על הבית באנגלהולם.

    לגבי בתים צרים וארוכים: בארץ כמעט ולא בונים ככה, עד כמה שאני יודעת. ככל הנראה הבית שלך ישן. כשיש חלל כזה, צריך לתכנן בחוכמה ומעצב טוב יוכל לעזור לך יותר ממני. אולי, בתוקף הנסיבות, תוותרי על חדר נפרד לעבודה ותכניסי אותו לחדר השינה? זה פתרון שרחוק מלהיות אידיאלי, אבל...לגבי חדר שינה: אם התקרה בביתך גבוהה, כדאי אולי ליצור חדר שינה במעין קומה שניה מעל הסלון. בכך, תחסכי המון שטח. הצגתי פה לפחות שתי דוגמאות לחדרי שינה כאלה:

    1. http://olaalhaeezuvim.blogspot.com/2011/03/blog-post_12.html

    2. http://olaalhaeezuvim.blogspot.com/2011/01/blog-post_17.html

    אולי זה ייתן לך רעיון...

    :-).

    השבמחק
  5. מקסימה. תודה רבה על הלינקים.
    הבית שלי כרגע הוא בכלל 3.5 על 12 מטר. מדובר בקראוון אמריקאי שבעבר שימש מגורים לעובדים זרים במושב במרכז הארץ מה שנקרא. בעלי השתלט עליו לפני כמה שנים ושיפץ אותו, אבל נכון להיום מדובר בגרוטאה חצי רקובה שאנחנו עומדים להעיף ולהציב במקומה בית טרומי בתוספת 2.5 מטר לרוחב (זה מה שמותר כדי לא להתחיל להתעסק עם המינהל...), כך שיווצר בית של 6X12. קומה שניה היא לא אופציה וכך גם ויתור על חדר עבודה, כי בתור פרילנסרית (כרגע בחופשת לידה) אני עובדת מהבית בשעות לא שעות...
    אז כרגע אני עובדת על סקיצות, אבל מבין הדירות שראיתי אצלך זה שכאן הכי מתקרב לתכניות שלי. הנה התכנית האדריכלית שלו, מתוך האתר שהפנית אליו:
    http://www.805coronadoterrace.com/uploads/floor_plans/85_coronado_floorplan.pdf
    רק שאיפה ששולחן האוכל אשים מטבח והיכן שהמטבח - יהיה חדר עבודה. פלוס מינוס...
    מחכה כבר לפוסט הבא. ותיכנסי לסטייל פיילס לפוסט של אתמול ותקראי את התגובות. (יש לי הרבה זמן פנוי בחופשת לידה הזו:))

    קרן

    השבמחק
  6. היי קרן,

    סורי על האיחור בתשובה...

    ק"כ- המון תודה על ייחצון הבלוג בסטייל פיילז. נראה לי שזה הביא לי קוראות חדשות...

    את מוזמנת לעדכן בכל הקשור להתקדמות הבניה של ביתך. ושיהי המון בהצלחה!!!

    :-).

    השבמחק