יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

אנשי ה-Yi של אריק גו.


גילוי של אמן מופלא הוא גילוי של ארץ חדשה. וכאשר ראיתי את צילומיו של הצלם הסיני אריק גו, ידעתי שהגעתי לחוף מכושף, שפועל לפי חוקי זמן ומציאות משלו.    

"נולדתי בכפר בצפון סין להורים צנועים והגונים" מספר גו בראיון אינטרנטי. "נרשמתי לאקדמיה לאמנות בבייג'ין ומאז, אני מסתובב פה. אני פרילנסר = מובטל, אבל אלה החיים שבחרתי לעצמי. אם הצילום לא מהנה אותי, אני מעדיף לא לעשות אותו. אני מעדיף לקחת את הזמן שלי ולהתייחס לזה כמין התנסות".

אבל גו איננו בטלן וגם לא רודף נוחיות: "אני אוהב לצלם בלילה, באור הפנסים, להיכנס לאחת הרכבות הסיניות הזולות ולשבת ארבעים שעות על מושב קשה, במהלך נסיעה מלאת מהמורות".

את אנשי הYi , מיעוט אתני, שחי באיזור הררי  במערב סין הוא צילם בשנת 2007.  והוא מקנא בחייהם של האנשים "קשי היום והנדיבים" האלה:  "מי שחי 3000 פיט מעל פני הים, יכול לראות את כל עונות השנה ולהרגיש את טפטוף הגשם ואת הערפל".

גו מתאר את סגנון הצילום שלו כפשוט. "סגנון לא מעניין אותי, אבל אני נאמן למושאי הצילום שלי ולרגשותיי. לעולם לא אכפה את הרעיונות האישיים שלי על הצילום". אולם עבודותיו, שמזכירות מאד את צילומי הטינטייפ המטושטשים של סוף המאה ה-19  הן הרבה יותר מהנצחה של נושא אתני. הדמויות שהוא מצלם, אינן רק כפריים עניים בסין של תחילת המאה העשרים ואחת. אנשי הYi של גו הם בני אנוש בעלי נוכחות אישית ומובהקת מאד ובו בזמן על זמנית. אנחנו פוגשים אותם בצילומים בנקודה אקראית על ציר הזמן, כשהם בוקעים מתוך עבר ערפילי וצועדים הלאה במסע החיים, בדרכם להימוג בערפל חדש, זה של השיכחה. כמו כולנו, בעצם.

וכשגו נשאל, אם יש מקומות ואנשים נוספים, שהוא רוצה לצלם, הוא משיב בהתלהבות: "הסינים אוהבים מאד- מאד את ארצם. אני אחכה לתנאים המתאימים ואז אכסה כל אינץ' של האדמה הסינית בצילומים!".

 עבודות נוספות של אריק גו כדאי לראות בפליקר.







































4 תגובות:

  1. בוקר טוב.התמונות יפיפיות.

    השבמחק
  2. וואוו,
    מדהים.
    רואים את הנשמה הגדולה שלו דרך הצילומים.
    אני ממש מוקסמת,
    תודה.
    איפה מצאת אותו?

    השבמחק
  3. היי יעל,

    בפליקר. שלחתי לו מייל ותרגמתי לו את הפוסט לאנגלית. הוא מאד שמח...בגלל הצנזורה הסינית, הוא לא היה יכול להיכנס לבלוג שלי ולראות את הפוסט.

    אין לי ספק, שהוא צלם נפלא. כנסי ללינק שנתתי בפליקר ותראי עוד צילומים שלו. לדעתי, הוא אמן מדהים.

    השבמחק
  4. צילומים מקסימים. בכלל האיזור הזה בסין הוא איד המעניינים

    השבמחק