יום שבת, 14 בפברואר 2015

הבית של פרדריק הופט בגנט.


"אדם חייב לקבל את הבית שלו כמו שהוא", מדגיש פרדריק הופט "או שלא יקנה אותו בכלל". אולם האמירה הנחרצת נכונה חלקית בלבד לבית הפרטי שלו, בעיר הבלגית גנט. הופט -מעצב פנים, אספן וסוחר של רהיטי מעצבים מודרניים- התגורר עם חברתו הגרפיקאית אווה בלופט מסוגנן אך בעל מטראז' זעום. כשנודע להם, שבית מהמאה ה-17 עומד למכירה בעיר העתיקה, הם מיהרו לשם ורכשו אותו תוך עשר דקות. 

חזיתו של הבית בן שלושת המפלסים נבנתה בשנת 1600 וחלקו האחורי ב-1800. הופט הותיר את הרצפות והתקרות אכולות הזמן כפי שהן, אולם שיפץ באופן יסודי את שאר חלקי החלל: הוא שבר קירות פנימיים, התקין מטבח, חדרי רחצה, תשתית חדשה של חשמל ומים וטייח את כל הקירות. "לא היה צורך מהותי בחידוש", הוא מציין כלאחר יד, "אבל כמעצב פנים, אני חייב לחשוב מחוץ לקופסה על חללי מגורים ולדאוג שכל האלמנטים יעבדו יחד כמו שצריך". 

החדרים מאוכלסים ברהיטים עוצרי נשימה של מעצבים מודרניסטיים מהוללים, אך גם במציאות משווקי פשפשים ומכירות פומביות. "שום דבר כאן לא מושלם", מצטנע הופט. "זה עיצוב פשוט ובסיסי עם כמה אלמנטים אקראיים... יכול מאד להיות, שבעוד כמה שנים ארצה לעזוב את הבית הזה לטובת בקתה, דירה או אפילו אסם. אבל בכל מקום שאגור בו, חייבת להיות אח. בית בלי אח הוא בית בלי נשמה. אני מדליק את האח בחורף ובקיץ, בכל יום בשבוע. אני פשוט לא יכול לחיות בלי אש".

הצילומים נלקחו מכאן ומכאן .




 






































תגובה 1: