יום ראשון, 29 ביולי 2012

סומואים בפנסיה.


היום הנוגה הזה לא פוסח על אף אחד. הרגע שבו צריך לארוז את החפצים, להיפרד מכולם ולשים את המפתחות על השולחן. הפרישה הגואלת, שחלמנו עליה שנים כה ארוכות מגיעה עם צביטה קטנה בלב ואחריה...מה בעצם, ממתין לנו אחריה?

 מתאבקי הסומו יוצאים לגימלאות כמו כולנו, אחרי שנים של תרוודי בשר משומן ומאבקי גודזילות בזירה היפנית. רק שזה קורה להם בגיל צעיר. ואז? מה קורה אחרי ששאגות הקהל נדמו והמצלמות חדלו  מלתקתק? הצלם התיעודי האמריקני ריד יאנג בירר את השאלה עם כמה מתאבקים לשעבר וגילה, שיש חיים אחרי התהילה. ואפילו לא רעים בכלל. 

הצילומים נלקחו מהאתר של ריד יאנג.


קונישיקי יאסוקיצ'י בן ה-45 היה ממתאבקי הסומו הנערצים ביותר ביפן. כיום, הוא אמן היפ-הופ ומארח בתוכנית טלוויזיה בערוץ הילדים היפני. לפני מספר שנים, הוא עבר ניתוח לקיצור קיבה, לאחר שעודף המשקל שלו איים על בריאותו.


סניוטאיי אוטמוסאשי, מתאבק סומו לשעבר בן 41 עוסק באמנות הראקוגו, סוג של תיאטרון קומי מסורתי. מדי יום, הוא משעשע קהל גדול של אנשי עסקים ונשים, שבאים לחזות בהופעותיו באודיטוריום, בהפסקת הצהריים שלהם.


יושיטוקו טאשירו בן ה-33 הפך לסופר. הוא פירסם רב מכר על חייהם של מתאבקי הסומו, כולל טיפים תזונתיים ועצות כיצד להכיר בחורות ולבלות בזמן הפנוי מהתאבקויות. הוא כתב את הספר במקור כספר הדרכה לסומואים צעירים, אבל הספר עניין דווקא את  הקהל הרחב ביפן, שקנה אותו בהמוניו. 


נאוקי הינו בן ה-32 מנהל כיום מסעדת צ'נקו. צ'נקו הוא תבשיל הבשר, שמתאבקי הסומו מאביסים בו את עצמם בכדי להוסיף משקל. מסעדות הצ'נקו הפכו ללהיט ביפן, אך המסעדה של נאוקי נהנית מיתרון נוסף: היא אחת היחידות שבעליה היה מתאבק סומו בעצמו.


יאסויוקי הירוזה בן ה-32 הפך לחלק משלישיית בדרנים מפורסמת, שמופיעה בטלוויזיה. חלק מהבדיחות של הקבוצה מתעסקות בבעיות עודף המשקל שמהן הוא סובל. יאסויוקי מסוגל לשתות בקבוק פאנטה של שני ליטר תוך עשר שניות בלבד.


ג'וליאנו טוסאטו בן ה-35 הוא ברזילאי ממוצא איטלקי. הוא היגר ליפן והפך למתאבק סומו בגיל 16. כיום, הוא אזרח המדינה ואוחז בבר ברובע הבילויים ראפונגי בטוקיו. הוא עדיין מעריץ את ספורט הסומו.  


הושיטאנגו אימאצ'י בן ה-44 הוא ארגנטינאי, שעבר ליפן בגיל 21 לצורך לימודים באוניברסיטה. הוא התאזרח במדינה והפך ללוחם סומו כדי שיוכל לתמוך במשפחתו בארגנטינה. כיום, הוא עובד כלוחם מקצועי עבור חברת מופעי בידור מקומית. 


  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה