יום חמישי, 31 במאי 2012

הדירה של אלישה בסילבר לייק.


אלישה מוטרדת מהצטברות החפצים על הפלנטה. "עייפתי מגודש החפצים בעולם, מהחפצים שלי ומהחפצים בחנויות. יש חפצים בכל חור. רק לפני כמה ימים, נכנסתי לחנות של של הכל ב99 סנט ואמרתי לחברתי דב: "תראי, יש פה שני מדפים שלמים של מטהרי אוויר. מה הולך לקרות לכל המטהרי אוויר האלה אם אף אחד לא ירצה אותם ב99 סנט? לאן כל זה יילך? אם לא נעשה משהו בנדון, פשוט נטבע בתוך החפצים שלנו! בקרוב העולם יהפוך למאגר של חפצים חסרי תוכן".

כשהיא חמושה באידיאולוגיה הירוקה הזו, אלישה קיבלה מספר החלטות מחייבות לגבי דירתה החדשה בקליפורניה: "קבעתי לעצמי שני חוקים, לגבי איבזור הדירה: 1. שום חפץ מייצור המוני לא ייכנס אליי הביתה, אלא אם כן הוא משומש. 2. התקציב שלי יעמוד על אפס דולרים". למעט מספר רהיטים שהביאה איתה מדירתה הקודמת, התקציב לשאר הקניות -אלף וחמש מאות דולר- הושג ממכירת חפצים באתרי יד שניה. "כשרציתי לקנות משהו, מכרתי חפץ שהיה לי. וזה היה נפלא. פגשתי אנשים מדהימים וזה הכריח אותי להיות יצירתית".  

ביתה של אלישה רחוק מלהיות מינימליסטי. הוא עמוס ברהיטים ופריטים ישנים ברובם. "כמעט לכל הפריטים שיש לי בבית יש סיפור חיים ועבר משלהם. המציאות הישנות גם עשויות טוב יותר ומעניינות יותר מחפצים חדשים.  אני יודעת, שאני צריכה ללמוד להיפטר מחפצים. לחפצים יש חשיבות כל עוד הם משרתים מטרות בחיינו. וכשהם מפסיקים לשרת אותן, צריך להעביר אותם לאנשים אחרים, שזקוקים להם".

הצילומים נלקחו מA.T..






























4 תגובות:

  1. האג'נדה מקסימה, הבית קצת פחות (-:

    השבמחק
  2. לפי דעתי הבית מקסים ביותר! בטח לרוב האנשים זה דווקא נראה כאילו היא ממלאת את חייה בג'אנק אבל אני בטוחה שכל דבר בדירה הזאת הוא משמעותי בשבילה. ככה נראים בתים אמיתיים ולא רפליקות של איקאה. אבל אני חייבת להודות שלפני שראיתי את התמונות, תוך כדי קריאת הדברים, הייתי בטוחה שאני הולכת לראות עוד בית מינימליסטי. מגניב להיות מופתעת.

    השבמחק
  3. אהבתי במיוחד את התנור הישן באמבטיה.
    תמי

    השבמחק
  4. hi ! Here my prefered blog ... such a shame that i clould not read article ;-)

    השבמחק