יום שני, 4 בספטמבר 2017

אמנית אורחת: קלייר ריד.


"אני אוהבת להחיות חפצים לא אהובים וחסרי שימוש מהעבר. ולא אכפת לי אם הם לא מושלמים. מבחינתי זה רק מעצים את הסיפור", כותבת קלייר ריד, אמנית בריטית, שמתמחה בייצור "קופסאות סיפורים" מפריטים עתיקים. "אני יוצרת קשר רגשי עם הפריטים, שאני בוחרת לעבוד איתם והם יודעים מה הם רוצים להיות. נעים לי לחשוב, שמישהי כמוני מוצאת ערך בחפצים שהגיעו לסוף דרכם ומפיחה בהם חיים חדשים באופן אחר. כל תיבת סיפורים מורכבת אך ורק מפריטים עתיקים ווינטאייג'יים, לרוב עם בדים ישנים וסידקית. אני אוהבת ספרות ומוסיקה וזה מתבטא בעבודה שלי, בין אם בטקסטים שהודפסו על מכונת הכתיבה "בייבי הרמס" הישנה והאהובה שלי או שפוסלו בחוטי ברזל".

"אנשים רבים שואלים אותי איך אני מצליחה להשיג כל כך הרבה פריטים מהממים", היא ממשיכה. "הלוואי שהיתה לכך תשובה מהירה אבל אין. זו עבודה קשה מאד. הייתי אומרת שאני מבלה 50% מזמני ביצירה ו50% בנבירה אחר האובייקטים המעניינים במחירים המתאימים. וזה אומר שהייה של שעות בeBay ובאתרי מכירות מדי יום, חיפושים בחנויות און-ליין וכמה ביקורים שבועיים אצל סוחרי עתיקות מקומיים. זו מלאכה מתישה אבל למזלי אני נהנית ממנה, למרות שלעיתים היא מתסכלת".    

קלייר למדה אדריכלות, אך מתפרנסת כיום מאמנותה. היא מתגוררת בחווה משפחתית במחוז דבון עם ילדיה וחיות הבית שלה, לאמות, חזירים וכבשים. "והחיות המשונות האלו, שנכנסות ויוצאות מהבית ומצטרפות לארוחות המשפחתיות שלנו, מחזקות את התפיסה המעט שונה שלי על החיים", היא מפרטת מקור השראה נוסף . 

רוב הצילומים נלקחו מהאתר של האמנית.





































  

  



תגובה 1: