יום שישי, 27 בינואר 2017

סטודיו Herron בשיקאגו.


די קלמנטס מאמינה בקיימות: "אני יודעת שזו מילה משומשת מדי, אבל זה באמת חשוב". בסטודיו שלה בשיקאגו, שנקרא Herron -כמחווה לאנפה מופלאה שראתה פעם בפארק- היא אורגת שטיחים, שמיכות וכריות דקורטיביים בעבודת יד. חוטי הצמר שאיתם היא עובדת, מגיעים מחוות אורגניות במיין ובוירג'יניה. את הכותנה היא מקבלת מיצרנית ירוקה בקליפורניה. חומרי הגלם הצבועים ביד נארגים במכונת אריגה מסורתית בשלל דוגמאות גיאומטריות, לשמחת קהל הלקוחות המתרחב של די.

לאחר שקיבלה תואר אקדמי בעיצוב, די ארגה בבית צעיפים וחלמה ליצור עבודות טקסטיל שימושיות ואמנותיות, שיבטאו את כישורי הציור שלה. היא התקדמה באיטיות אך בעקביות וכשהיקף ההזמנות גדל, שכרה סטודיו בבנין שבו עובדים אומנים אחרים והיא מאושרת מהבחירה: "זה הסטודיו הכי נחמד שהיה לי אי פעם". 

די בקושי יוצאת מהסטודיו. היא מציירת דגמים, בוחרת צבעים, מותחת חוטים על הנולים ואורגת במשך ימים ולעיתים חודשים. "אני נמצאת פה לבד כל יום, גם בשעות מטורפות", היא מדווחת. "אני כמעט לא לוקחת לעצמי יום חופש. לפעמים אני מרגישה שאני נהיית מוזרה מרוב בדידות". העובדה שהסטודיו שלה ביתי ומואר מקלה עליה. היא תולה על הקירות ציורי השראה קטנים ואת השטיחים שהיא אורגת "כדי לראות אותם ולחשוב עליהם. וכשאני מסיימת את התהליך אני מורידה אותם". עבודתה מעוררת עניין גובר אצל לקוחות פרטיים ומסחריים. שתי פירמות מוערכות הזמינו ממנה סדרות מוגבלות של פריטים ובעתיד, תצטרך לצמוח ולהעסיק עובדים. היא מקווה שתישאר תמיד נאמנה לדרכה: "אני רוצה ליצור דברים לא יומרניים, שאנשים אוהבים. כאלה שאני ואנשים אחרים נרגיש קשורים אליהם". 
 
הצילומים נלקחו מכאן.








 



























 

2 תגובות: