יום ראשון, 8 בינואר 2017

בית בלונדון.


דבקותה של האומה הבריטית בבתיה הויקטוריאניים מעוררת ביקורת מתמשכת. המעצב הנודע סר טרנס קונרן הסתייג כבר לפני עשורים מהבתים הארכאיים, שכל קשר בינם לבין המאה העשרים נראה מקרי למדי. הפילוסוף אלן דה-בוטון הקדיש סדרה טלוויזיונית שלמה לגינוי הז'אנר והם לא היחידים. אך הבריטים בשלהם. ולמרות שמגורים בבית נמוך תקרה עם שירותים בחצר לא מתאימים לי, אני לא יכולה לזלזל בקשר הגורדי שבין הבריטי הממוצע לתיבת האוצרות שלו. זו לא נוסטלגיה אלא שבועת אמונים למורשת אהובה. לכל אנגלי מושרש יש עץ משפחה ויקטוריאני והחיים בחלל מגורים מהעידן הפוריטני הם המשך טבעי ומתבקש לעבר, שממשיך להדהד בחדרים ובגרמי המדרגות.  

בבית נשוא הפנים הזה בשכונת פורסט גייט, מתגוררת משפחה, שלקחה את שיחזור הויקטוריאנה צעד אחד קדימה. יש כאן שלושה מפלסים ושמונה חדרי שינה. החדרים שעוצבו מחדש, סוגננו תוך שמירה קפדנית על הקשר עם העבר: רצפות העץ קולפו, בכניסה למטבח הוצבה דלת כנסיה עתיקה ושבעה עשר ספסלי כנסיה ישנים פוזרו ברחבי החלל. הבעלים התקינו במטבח ארונות מעץ ממוחזר ורכשו מפסקי חשמל מבקליט ושלל אביזרים בעלי איפיון תקופתי. גם הדקורציה שלהם מפגינה חיבה לסוף המאה התשע עשרה, למרות שרובה חדשה ומעודכנת. מדוע הם התאמצו כל כך להחזיר את הבית לימי ילדותו? התשובה ברורה: כי הוא משקף את עברם. ולמי שאין עבר, אין גם עתיד.       

הצילומים נלקחו מכאן.   




























































4 תגובות:

  1. אני יכולה להגיד בודאות שהאנגלים הם חסרי טעם בצורה משוועת וגורמים לרהיטים המדהימים שלהם להראות רע בתוך הצבע הנוראי של הבית :)

    השבמחק
  2. איזה כיף כאן, האמבטיה, השירותים, הכל!

    השבמחק
  3. מסכימה, קרן. בשיחזור תקופתי יש המון כיף לצד העבודה הקשה. :-).

    השבמחק
  4. דבורה,

    אני לא יודעת אילו בתים בריטיים ראית. אני מניחה שנתקלת בבתים חסרי טעם. יש רבים כאלה, באמת, אבל יש גם בתים מדהימים.

    השבמחק