יום חמישי, 3 במאי 2012

חנות ברשת: Petit Pan.


מרים דה-לור, מעצבת טקסטיל בלגית ופאן גאנג, מעצב עפיפונים סיני הם זוג צבעוני במיוחד. הם מתגוררים עם ארבעת ילדיהם הקטנים בדירה צבעונית בפריס ומזה כעשר שנים מנהלים רשת של חנויות מוצרים צבעוניים (איך לא?) לילדים בשם Petit Pan.  

הכל התחיל בשנת 2003, עם הולדת בנם של בני הזוג. אמו של פאן שלחה לרך הנולד בגדי תינוק מסורתיים ומרים התפעלה מהדפסי הבד היפים. היא ופאן החלו למכור בגדי תינוקות וילדים עם הדפסים סיניים מתוקים ובהמשך, הם הוסיפו לקו המוצרים של פטי פאן גם מוביילים, עפיפונים ואקססוריז ביתיים מבמבוק ומנייר אורז צבעוני. רוב מוצרי הנוי של הרשת מיועדים לאנשים קטנים, אבל גם אנשים גדולים יכולים לאמץ אותם ולהעניק לחדרי ביתם נופך סיני חינני.     
































7 תגובות:

  1. אוף טלי. אוף. קראתי את הפוסט והעיניים שלי חגגו. חשבתי לעצמי, איזה יופי של תופינים לשבת. פשוט חנות נהדרת. אני רק אכנס לאתר שלהם לפני שאני כותבת תגובה לטלי.
    אז נכנסתי. באמת - משו משו. ישר התחלתי למלא את העגלה שלי בדברים שאני מסוגלת כספית לרכוש, כמו אהילי ניר אורז קסומים שעולים 7 יורו לזוג. איזו מציאה! ואז התחלתי את תהליך ההרשמה.
    מייל, סיסמא, שם משפחה, שם פרטי, מדינה. או! כאן התחלתי להסתבך. עוברת על המדינות. אין ישראל. שוב - איסלנד, אינדיה, אינדונזיה, איראן, עירק, אירלנד, אייסל אוף מן, איטליה. אין ישראל.
    נחשי מה - פלסטיין טריטוריז דווקא יש.
    וואי טלי, איזו מועקה מילאה לי את הלב. זו לא טעות שישראל לא קיימת ברשימת המדינות - זו פעולה מופגנת.
    אבל לפחות אסמא אל אסד יכולה לעשות פה שופינג כמה שבא לה. עם סוריה אין להם בעיה...
    אני לא מתערבת לך בתכנים ואני לא נכנסת לפוליטיקות, אבל ממש חורה לי שלחנות הזו יש גל של כניסות מישראל עכשיו, ממדינה שהם לא מכירים בה, בזכות הפרסום כאן. עשי עם זה מה שבא לך.
    הלואי והייתי יכולה לעודד כאן חרם צרכנים אבל החרימו אותנו קודם אז זה לא ממש משנה. אבל אולי חרם גולשים?

    השבמחק
  2. היי קרן...

    אני לא קניתי שם מעולם כלום ובוודאי שלא ידעתי שישראל לא ברשימה.

    האמת היא, שאני מפרסמת כאן חנויות לא כדי להמריץ לקנות בהן אלא כדי לתת רעיונות עיצוביים ולהציג כל מיני חפצים, שלא תמיד נמכרים בישראל.

    אני לא הדוברת של פטי-פאן ולא מקבלת מהם אחוזים, אבל יכול להיות שלא מדובר באנטי-ישראליות מופגנת אלא בסיבה אחרת ואולי הם כן מוכנים למכור לישראל...קשה לי להאמין שהם שונאים את הכסף שלנו עד כדי כך...אולי תשלחי להם מייל ותשאלי איך אפשר לקנות מהם און ליין?

    :-).

    השבמחק
  3. כן, בשם ההגינות והסקרנות עשיתי זאת מיד אחרי שכתבתי כאן את התגובה. אני סקפטית לגבי קבלת תשובה, נחיה ונראה.
    וברור שלא רמזתי אפילו בצחוק שיש לך עניין בלפרסם אותם מלבד העניין שיש לך בעיצוב ובהעברתו אלינו הקוראות. ועל כך אני רק יכולה להודות לך.
    בכל מקרה אעדכנך בכל תשובה שאקבל מהם, אם אקבל...
    לילה טוב יקירתי ושבת שלום

    השבמחק
  4. היי קרן,

    אני בטוחה שהם יענו...קשה לי מאד להאמין שזאת מדיניות אנטי ישראלית. אני קניתי המון דברים מחו"ל דרך האינטרנט ומעולם לא נתקלתי בסירוב למכור לישראלים. נדמה לי, שלפי חוקי הצרכנות המערביים, גם אסור להפלות קונים על רקע פוליטי או גזעי ואני ממש מתקשה להאמין, שזה מה שקרה כאן...נחכה לתשובה ונהיה חכמות יותר.

    :-).

    השבמחק
  5. עדכון: הם מעולם לא ענו לי. נכנסתי לאתר שלהם שוב כדי לראות אם יש שינוי ברשימת המדינות - האם הם הוסיפו את ישראל. ובכן, הם לא הוסיפו את ישראל אבל הם כן שינו את המונח פלסטיין טריטוריז ל:
    palestinian Territory, Occupied
    ולמי שלא הבין, הם שולחים דואר לישראל אבל רק אם על החבילה יהיה כתוב "השטחים הפלסטיניים הכבושים"!
    אז זהו זה... שילכו לעזאזל.

    השבמחק
  6. טוב, עוד עדכון (אני ביום חופש אז משעמם לי...):
    כתבתי להם עוד מייל, הפעם זועם משהו, שעם כל הכבוד לאידיאולוגיות שלהם, בכך שהם לא מאפשרים משלוח לישראל ובמופגן מצהירים שהם שולחים רק ל"שטחים הכבושים", הם מפלים אוכלוסיה של מיליונים ובכללה גם ערבים פלסטיניים, שלא גרים בשטחים הפלסטיניים, כבושים או לא. שאני מכבדת דעות עד שהן פוגעות בי או באחרים, ושבחרם שלהם הם רק מפגינים את בורותם, תוך כדי פגיעה בוטה באנשים טובים והגונים ושוחרי שלום.
    אז למרבה הפלא קיבלתי תגובה. לא התנצלות, לא התיחסות למה שכתבתי, רק: "עכשיו זה אפשרי. תודה".
    ובאמת הם הוסיפו את ישראל לרשימת המדינות.
    אני מרגישה מסופקת.

    השבמחק
  7. היי קרן,

    רק עכשיו ראיתי את ההתפתחויות בפרשה...ק"כ, ברכות! העקשנות משתלמת...נראה לי, שהם לא יכלו לא למכור לישראל משיקולים זרים. בסה"כ, הם לא רוצים להיות מתוייגים כגזענים ואני משערת שזה גם אסור שלפי חוקי הצרכנות.

    השאלה היחידה היא, אם עדיין מתחשק לך לקנות מהם משהו...

    (חיבוק).

    :-).

    השבמחק