יום שישי, 5 באפריל 2019

הבית של סוזאן ויאניק במקלנבורג.


שיטוטי רשת ארוכים הובילו את סוזאן ויאניק, זוג צעיר מברלין, לבית שעמד למכירה במדינת מקלנבורג שבצפון גרמניה. זה היה מבנה חקלאי, שנבנה בשנת 1948 ליד חלקת שדה מקורות עץ ולבנים משומשות. בעליו הקודמים, שהשתמשו בו כבית נופש, ביצעו בו שיפוץ בסיסי, אך עדיין נותרה עבודה רבה, כדי להפיק ממנו בית מושלם לטעמם של השניים. 
 
"אנחנו פרפקציוניסטים ומקדישים תשומת לב עצומה לפרטים", הם מסבירים. "חרשנו במשך שבועות את האינטרנט כדי למצוא את מה שחיפשנו. קרמיקה בעבודת יד, ראש מקלחת מפליז, ברזים, שקעים, מתגים, טקסטיל. לא מצאנו רהיטים לטעמנו, אז עיצבנו את רובם בעצמנו. 
לא היה לנו מההתחלה חזון ברור לגבי מה שאנחנו רוצים. איפשרנו לעצמנו להיסחף ולהקשיב לרגשות שלנו. הבית ישן וכל הזמן צצים פה סיבוכים והם מדרבנים אותנו למצוא פתרונות חדשים. אנחנו מושפעים מהטבע ומתלהבים ממשטחים שהרוח ומזג האוויר השאירו בהם סימנים. ברהיטים שלנו יש עץ חלוד ופלדה חלודה וגם צבעי הלימון שהשתמשנו בהם, מתקשרים נהדר עם האדמה ועם סימני הזמן. 
אנחנו מאושרים מהמטבח הגדול והנפלא שלנו, מעולם לא בילינו במטבח כל כך הרבה זמן, אבל לא היינו אומרים, שזה החדר המועדף עלינו. אנחנו מרגישים טוב בכל החדרים, בהתאם לעונות השנה ושעות היום. אנחנו אוהבים לשבת בחדר האוכל, כשהשמש מציפה אותו או כשהוא מואר באור נרות בשעות הערב. אנחנו נהנים להתרווח על הספה בסלון ולהקשיב למוסיקה או להישאר במיטה החמה בחורף, לפני הפעלת התנורים. 
עדיין לא סיימנו את המשימות, שתיכננו לבית הזה. כרגע, אנחנו מתמקדים בהרחבת הגן שלנו וחולמים להוסיף לו מכוורת דבורים, מטע קטן, בית סאונה עם מקלחת קיץ ושירותי קומפוסט וגם לשפץ את הגג. בבית שכזה המשימות אף פעם לא מסתיימות, אבל עשינו את הדבר הנכון כשעברנו לגור פה. התמודדות כזו מלמדת אותך משהו שהוא מעבר לשיפוצים וגינון. היא מלמדת אותך על עצמך ומשנה את נקודת המבט שלך".
הצילומים נלקחו מכאן.














 

















 

















 

























 

תגובה 1: