יום רביעי, 8 באוקטובר 2014

דירה באורבי סלוט.


איך נבדיל בין עיצוב ביתי כן ואמיתי לבין מניירה דקורטיבית? האמצעי הבדוק ביותר הוא מבחן התפאורה. כשאתן סוקרות חלל מגורים, תשאלו את עצמכן אם יש בו תחושת חיים ותנועה, פריטים אישיים שהם לאו דווקא חדשים וטרנדיים, חוסר דיוק ואפילו חוסר סדר. או שמא הוא אופנתי מרצפה עד תקרה, מתוקתק כמו דירה לדוגמא ואפוף אוירת קיפאון. הבתים המנייריסטיים נוטים לדמות לבתים אחרים מסוגם. הם נראים כתפאורות חסרות נשמה. האוויר בחדרים שלהם עומד ולא זז. 

רוב הבתים השוודיים שמוצעים למכירה בסוכנויות הנדל"ן הנחשבות, סובלים ממנייריזם כבד. כמעט כולם עברו סיגנון מקצועי לפני שצולמו. ולכן הם תמיד לבנים וסטריליים, כל פריט מתכולתם מונח במיקום המדויק שנקבע לו וגם אם תמצאו שם איזו מיטה סתורה או זוג נעלי עקב מושלכות בסלון, היו בטוחות שלא מדובר במקריות מבורכת.

ודווקא בגלל זה, כה נעים לי לפגוש בית למכירה, שמקרין יושרה כמו הדירה הנחמדה מאורבי סלוט, פרבר ליד שטוקהולם. היא קטנה וצהבהבה, חסרת אחידות וגדושה באוספי קרמיקה ועציצים. ברור לי, שגם בה אחזה יד סטייליסט, אך זו היתה יד קלה ומתחשבת, שלא טישטשה את הזהות הסימפטית, שהיא גיבשה לעצמה לאורך השנים.

הצילומים נלקחו מהאתר של סוכנות FANTASTIC FRANK.
























 



תגובה 1:

  1. היום הייתי עוברת לגור בה. כמו שהיא. משאירה את כל הרהיטים. איזה יופי!!

    השבמחק