יום ראשון, 17 בפברואר 2019

הדירה של פרדריק בקופנהאגן.


פרדריק, אליל דני תכול עיניים, אומר שלא הפך למעצב, מכיוון "שהראש שלי מרובע ולא עגול". וזה לא אומר, שאין לו חוש עיצוב מעורר קנאה. יש לו בהחלט. הוא למד כלכלה באוניברסיטה, עבד כקניין של פירמות אופנה, הקים חברת ייעוץ וכשמיצה, עבר לאקדמיה וכיום הוא מרצה שם על עיצוב ועסקים. 

את האהבה לאמנות וריהוט רכש בבית הוריו. בגיל עשרים ושתיים רכש את רהיטי המעצבים הראשונים שלו, שולחן של ארנה יקובסון וארבעה כסאות אוקספורד וחצי שנה לאחר מכן, מכר אותם במחיר הגבוה פי ארבעה מזה ששילם עבורם. "למדתי היטב את נושא המחירים (של רהיטי מעצבים וחפצי אמנות), כי חשוב להכיר את ערכם של הדברים", הוא אומר. "אבל צריך לקנות רק פריטים שאתה אוהב, כי אם לא תצליח למכור אותם, הם יישארו אצלך ותיאלץ לחיות איתם". 

את התורה השיטתית הזו הוא מיישם בדירתו הענקית (250 מ"ר) ברובע ווסטרברו שבקופנהאגן. הרהיטים הם יצירות של מודרניסטים ידועים כמו מיס ואן דר רוהה וורנר פנטון, גופי התאורה נוצרו בעידן הבאוהאוס הגרמני, עבודות האמנות על הקירות הן של ציירים ידועים, אך אני מחבבת במיוחד את התבליטים ודמויות הגבס הקלאסיות, שמרככים את האווירה הגיאומטרית הנוקשה ומחזירים אותה לעידן תמים ורך יותר. 

הצילומים נלקחו מכאן




























































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה