יום חמישי, 12 ביולי 2018

אמן אורח: מייק בניון.


"אני מקפיד להימנע מיצירת נרטיבים או משמעויות ברורים ביצירות שלי", אומר מייק בניון, אמן אסמבלאז' בריטי, שגר ועובד בפנסילבניה. "כך כל צופה יכול להקרין עליהן את הסיפור שלו. הפרשנות של אדם אחד תהיה תמיד שונה מזו של אדם אחר.

אני נהנה לקחת משהו חסר ערך בפני עצמו, לשלב אותו עם חפצים דומים אחרים וליצור מהם משהו יקר, כמו אלכימאי. התהליך נובע מתת המודע, הוא לעולם לא מתוכנן, הפתרון תמיד מפתיע אותי.


כל הפריטים שאני משלב (ביצירות שלי) חיו את חייהם וזה ניכר עליהם. הם חלודים, מרופטים, סדוקים ושחוקים. הם עברו ידיים רבות ולכל אחד מהם יש נשמה. הם באים עם רצינות ויושרה מובנות.


העבודה שלי התפתחה עם השנים והפכה ליותר ויותר פיסולית ותלת מימדית. הנושאים הפכו לממוקדים יותר, הבחירה הכוללת של האלמנטים ממושמעת יותר ומפוזרת פחות. הניסיון הוביל אותי לנכש פריטים ונושאים מסוימים ולהדגיש אחרים. תהליך הזיקוק נמשך וכך גם הדחף ליצור אמנות שמעוררת משיכה מיידית, אך גם מחזירה את הצופים לצפייה חוזרת. יש חידות שחייבות להישאר בלתי פתירות". 


הצילומים נלקחו מהאתר של האמן. כדאי לצפות גם בסרטון שלו.










































תגובה 1: