יום שישי, 6 בדצמבר 2019

סטודיו Fire Thief בטולסה.


שני יוצרי סרטים צעירים ממוצא אינדיאני פתחו לפני כחמש שנים בטולסה, אוקלהומה, את סטודיו Fire Thief להפקת סרטים דוקומנטריים על האומה הילידית. הם התמקמו בבניין משרדי ישן ועיצבו אותו בהדרגה עם פריטים אקלקטיים וחפצים שמתכתבים עם זכרונותיהם האישיים ותרבותם השבטית.

"מאחורי כל דבר שנמצא פה, יש איזה סיפור והיסטוריה", מדווח אחד מהשותפים. "לדוגמא, יש פה שתי מנורות שעשויות מעצי ברוש. לסבים שלי היה מעצור דלת מברוש. כשסבתי נפטרה, רציתי לקבל אותו וחיפשתי בסבלנות מנורות מהעץ הזה, שיתאימו לו. זו מחווה לזיכרון ילדות". 

פינת ההסבה של הסטודיו גדושה בחפצי נוי ופרפרנליה אינדיאניים. "מאחר שאנחנו חברת הפקה ילידית, אנחנו משתמשים בדקורציה כדי להביע עמדה בעניין הסטריאוטיפים. אנחנו מוצאים חפצים קיטשיים ומשתמשים בהם כדי לעורר דיונים על הזהות האינדיאנית. יש לנו למשל, בובה של "לוחם צ'ירוקי" (שבט אינדיאני- ט.מ.), שאין בה שום דבר צ'ירוקי. חלק מהחפצים  טיפשיים וחלקם אותנטיים". 

והוא מוסיף: "זה חלל עסקי, אבל אנחנו רוצים, שאנשים ירגישו כאן בבית. זה מקום שמאפשר להירגע. יש פה כל מיני נקודות, שהאורחים יכולים לחקור וזה כיף. יש לנו גיטרות, בנג'ו, חליל, יוקלילי לסשנים מוסיקליים. לחלקנו יש ילדים, אז יצרנו חללים קטנים גם בשבילם. מתחת למדרגות יש איזור משחקים עם מטבח קטן ואיזור הסבה מרגיע לילדים למעלה. זה מחזק את האיזון בין החיים לעבודה והופך אותו לקל יותר". 

הצילומים נלקחו מכאן.


























































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה