יום שבת, 14 בדצמבר 2019

הבית והסטודיו של אראטריק באחמדאבאד.


"בבית שלי אני מינימליסטי. אני אוהב ארונות ושהכל נמצא מאחורי דלתות סגורות עם מדפים", מספר אראטריק, מעצב אופנה, שגר ועובד בעיר ההודית אחמדאבאד. הוא גדל בדרום המדינה והגיע לפני שנים לעיר הגוג'ראטית כדי ללמוד עיצוב, נשאר בה והקים את Tilla, סטודיו לעיצוב בגדים מבדים ורקמות מסורתיים. בתחילה, עבד בדירה קטנה, קליניקה רפואית לשעבר. וכשעסקיו התרחבו, שכר בניין עסקי דו- קומתי ומרווח והקים בו סטודיו, אולם תצוגה ובית קפה. את הדירה שיפץ והפך לחלל מגורים בהיר, חסכני ומהודק, שמתאים לצרכיו ולטעמו. 

אראטריק שבר את הקירות הפנימיים, הציב בחלל הפתוח רהיטים נמוכים וארונות. שולחן אוכל לבן עם כסאות מתפקד גם כפינת ישיבה ועבודה. הוא ויתר על ספה, אך הכניס לדירה דיוואן, שעליו יכולים המבקרים להשתרע בנוחיות. "זו דירה שנתפרה למגורי אדם אחד והיא מתאימה מאד לי ולכלבים שלי", הוא מציין.  

הגישה התועלתנית הזו יושמה גם בבית העסק שלו. ממש כמו בדירתו, הוא שימר את המאפיינים המבניים הקיימים ושידרג אותם לצרכי הסטודיו. הצימצום שולט גם כאן עם ריהוט פונקציונלי, שטחי איפסון פתוחים, כורסאות במבוק וצמחיה ירוקה. והחלל מצליח להיראות עכשווי מאד ומקומי מאד גם יחד.

"החשיבה החסכנית אופיינית מאד למנטליות ההודית", מסכם אראטריק את הפילוסופיה שלו. "החסכנות היא ערך ולא רק אסתטיקה. לנו, ההודים, יש גישה תכליתית מאד לעיצוב. אנחנו לא נפוחים וזה מה שמבדל את המינימליזם ההודי, אם אפשר לקרוא לו כך, מהמינימליזם המערבי".

שמונת הצילומים הראשונים הם של הדירה. שאר הצילומים- של הסטודיו ובית הקפה. 

הצילומים נלקחו מכאן ומכאן.










 
  


 

















 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה