יום שלישי, 24 בינואר 2012

הפנטהאוז של בטי קדם בחולון.


הפנטהאוז של בטי קדם הוא מסוג הבתים, שישראלים אוהבים. "חמימות", "פתיחות" ו"שפע" הם מונחים, שטבועים בד.נ.א. הקולקטיבי שלנו ובתים שניחנו בהם, קונים אותנו בשניות. ולא שזה רע, חלילה. להיפך. הבעיה מתחילה, כשמציגים לנו אפשרויות עיצוב אחרות, מופנמות יותר, שמחות פחות או כאלו שלא ראינו קודם. אנחנו נוטים לדחות אותן על הסף בסלידה, בלי לעצור אפילו לשניה ולבדוק אם הן יכולות לעבוד עבורנו. כאלה אנחנו. בעדר נולדנו ובעדר נמות. 

כך או כך, הפנטהאוז של בטי הוא בית יפה, חם וחברותי. ראיתי אותו בירחוני עיצוב עוד בתקופה שבטי היתה נשואה למעצב האופנה ששון קדם ונדמה היה שהוא האחראי לעיצובו. מסתבר שגם בטי, מנהלת סניף בנק, ניחנה בחוש אסתטי מפותח וגם לה יש חלק מרכזי ביצירה. כיום, היא מתגוררת בו עם שני בניה. החלל פתוח ברובו ועמוס בכלי בישול ואוכל, רהיטים גדולים וחפצי אמנות אתניים. למרות שעוצב לפני שנים רבות, הוא נראה נכון ועדכני גם כיום. "אני אוהבת שפע", מודה בטי. "נוח לי כשיש שפע סביבי. יש בזה משהו שעוטף אותי. כשאני קמה בבוקר לתוך הבית הזה, אני אומרת לאלוהים תודה. באנרגיה של הבית יש משהו מאד מרפא. היופי הזה נכנס לנשמה. הוא ממלא אותי, את הילדים ואת כל מי שמגיע אלינו בשמחה".

הצילומים נלקחו מהאתר  xnet. צולמו ע"י שירן כרמל.





















 


2 תגובות: