יום שישי, 6 במרץ 2020

דירה בטוקיו.


הדירות היפניות נחלקות -בהכללה גסה- לשלוש קטיגוריות: 1LDK, 2LDK ו-3LDK. הLDK הם ראשי התיבות של Living, Dining ו-Kitchen, שמהווים את חלל המגורים המרכזי והפתוח, המאפיין את הדיור העירוני היפני. הספרות מצביעות על מספר חדרי השינה שיש בדירה.  

הדירה בת 50 המ"ר מטוקיו היא חלל 1LDK מאולץ, מאחר שחדר השינה היחיד שנמצא בה מאולתר ותחום בארונות. לא מצאתי עליה שום מידע, למעט העובדה, שתוכננה בידי משרד אדריכלות צעיר ורענן, אך באתר של המשרד עצמו אין לה איזכור.

וכל זה לא גורע דבר מערכה של עבודת העיצוב המבריקה, שבוצעה כאן. זהו תרגיל יצירתי, שמפריך את התפיסה השגורה של עיצוב חללי מגורים קטנים: ניקיון, צימצום, סדר וזרימה. הדירה הזו נראית כמחסן גדוש ברהיטים וחפצים. נישת השינה היא אימפרוביזציה רופפת, חדר הילדים הוא מיטת תינוק שתחומה במחיצה נמוכה וארונית, במסדרון הצר שוכנת פינת עבודה עם ספריה גדושה והמטבחון משיק לפינת הישיבה ולשולחן האוכל. רק לחדר הרחצה והשירותים יש דלת. 

מה שנראה ממבט ראשון כדוחק מחניק, אינו באמת כזה. זו בחירה אמיצה של משפחה, שיש לה חפצים רבים לדחוס אותם לתוך חדר המגורים היחיד שלה ולחיות איתם בצפיפות ובהנאה, עם עיצוב אסתטי חכם וחף מקונבנציות. חללי המגורים הקטנים הם העתיד. לא כל מי שיגורו בהם יהיו מינימליסטים. גם אלה שאוהבים להיות מוקפים בחפציהם יכולים למצוא לעצמם פתרון טוב. הדירה הזו מדגימה אותו.   

   




























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה