יום שני, 7 באפריל 2014

חנות ברשת: CLAY shapes.


חג החירות הוא חג הסרוויסים. סטים של כלי אוכל נשלפים ממאסרם בחשכת ארונות המטבח כדי לשאת בעונשן של קציצות דג אפורות וחזרת זרחנית. חג מעיק כמו הפסח דורש היערכות נבונה: הרבה יותר קל לגרוס מצות יבשות בהסבה אל שולחן שמקושט בכלים נאים. ולא חסרים ברשת כלים נאים. אפשר לבלות שבועות בבהייה במגוון המדהים של צלחות וקערות הקרמיקה, שקדרי העולם מנפקים. הן נמצאות שם בכל הצורות והצבעים, העוביים והדקויות, החידושים והמסורות המוכרות והלא מוכרות. ככל שחרשתי יותר את פלנטת כלי האוכל, כך התקשיתי יותר להחליט.

אך בסופו של שיטוט, הלכתי עם הלב. פסח הוא חג האביב וזה ממש לא הזמן לסרוויסים שכלתניים או אוונגרדיים. ולכן בחרתי בכלים של לזלי פרומן. לזלי הקנדית היתה מפיקת טלוויזיה עסוקה, שנרשמה לחוג קרמיקה. ומאז היא שם, מול האובניים, מכיירת כלי אוכל ושתיה אורגניים, עם דגמי פרחים, עלים, חיות ים ויבשה ומוכרת אותם בחנות הוירטואלית CLAY shapes. ושלא תהיה לכן טעות: היצירות שלה לא מושפעות מהטבע. הן הטבע בהתגלמותו. 

לכל מי שמעוניינת לחפור בסצינת כלי הקרמיקה העכשווית, מומלץ להתחיל בבלוג a plate a day.




















 



   









2 תגובות:

  1. Shalom, and thank you so much for this lovely feature of my work! I was unable to understand it myself, but asked my cousin to translate. I worked in Israel for many years making documentaries, and fell in love with the people, landscape and history. I hope to return soon for a visit (I have family in Israel as well). Happy Pesach, and thanks again! Leslie Fruman (Clayshapes)

    השבמחק
  2. ,Hi Leslie

    so happy to read your comment. your ceramics are AMAZING. too diffuclt to choose from...hope to get some of them for my own kitchen one of these days...

    Greetings

    :-) Tali

    השבמחק