יום שני, 30 במאי 2011

דירת באוהאוס בתל-אביב.


אני כל כך אוהבת את הפשטות הישראלית, שקורנת מכל סנטימטר מתוך 50 המ"ר שיש בדירה הזו. היא שוכנת ברחוב פיארברג, בקומה השניה של בנין באוהאוס משופץ וזכתה לעיצוב מודרני רב חן, גדוש באותו  שיק ישראלי נעים ולא מתיימר, שתמיד שורט לי את הלב.

שיפטו בעצמכן:

































יום ראשון, 29 במאי 2011

הדירה של סורן ובנטה בקופנהאגן.


בני הזוג הדנים סורן (צלם אופנה) ובנטה (מעצבת), חיו חמש שנים בפריז. בקופנהאגן המתינה להם דירה זעירה. כשחזרו לדנמרק, החליפו אותה בדירה גדולה יותר שהתאימה לצרכיהם. הם שיפצו את המטבח המיושן והתקינו רצפות עץ. עיצוב החלל מושפע מאד מהסגנון הצרפתי, החביב על השניים.  

הצילומים נלקחו מאתר העיצוב השוודי alltihemmet.


בסלון יש תקרה גבוהה ומאפיינים דניים כמו התנור מצופה הקרמיקה. מאידך, יש בו ריהוט מודרני דוגמת כסא הפרפר הידוע.


הטפט הירוק על הקיר הוא זכר לתקופה שבה הדירה שימשה כלוקיישן לצילומי סרט דני. סולם ספריה אנגלי משמש להנחת ספרים. תמונת לוחם השוורים נרכשה בפרובנס. בחדר יש שתי מנורות רצפה: האחת סקנדינבית והשניה -המכונה "רוזי אנגליס"- בעיצובו של פיליפ סטארק.


על המזנון הניו-זילנדי הישן בפינת חדר המגורים, ניצב דגם של מגדל-אייפל, שסורן בנה מאבני לגו. מאחוריו- הדפס גדול של ציור של טולוז-לוטרק. הכסא השקוף הוא יצירה נוספת של פיליפ סטארק.


חלק מספריהם של בני הזוג מונחים על משטח קטן עם גלגלים, שמכונה בדנית "הכלב". הספרה 2 היתה בעבר חלק משלט של חנות.


המשפחה מבלה זמן רב במטבח. בני הזוג רכשו את הארונות המודרניים, מכיוון שיש להם -לדעתם- תחושה תעשייתית, שמתאימה לאוירת הדירה. האריחים הצבעוניים נרכשו בחנות מקומית וארבע התמונות צוירו בידי צייר צרפתי. 


חדר האוכל חביב על בנטה במיוחד. הוא מזכיר לה טירה צרפתית ישנה. את הצילום הממוסגר שעל הקיר צילם סורן ברובע לה-מארה בפריס.  


חדר העבודה. הכסאות הם דגם של זוג המעצבים האמריקני אימס. על הקיר תלוי אוסף  של ציורים ורישומים של אמנים דניים.


הקירות בספריה מצופים בטפט עור בדוגמת טווס. מיטת היום, המכוסה בעור פרה היתה מיטת הילדות של בנטה ועוצבה בידי אביה.


פסל הלאופרד שמעל שידת המגירות נקנה בשוק פשפשים בפריס.

יום שבת, 28 במאי 2011

מלון Onguma Fort בשמורת אונגומה.


בליבה של שמורת הטבע אונגומה שבנמיביה, שוכן לו מבצר מטויח, שנוטע את הרושם, שהוא נמצא בפסגת הרי האטלס ולא באתר ספארי שוקק יחמורים. אך לא כך הוא: האדריכלית שעיצבה את לודג' הסוויטות Onguma Fort החליטה לדלג על בנאליית שטיחי הזברה וכסאות הבאובב ובמקום זאת, עיצבה את המלון כאואזיס מדברי בהשפעה מרוקנית.  

בתוך העיצוב העכשווי שולבו מאפיינים אתניים ישנים כמו דלתות מגולפות וחלונות עץ. בשטח המתחם מתרווחות להן שתים-עשרה סוויטות, שלכל אחת מהן שטח פרטי משלה ונוף של עצי סוואנה שטוחים. וזה כל מה שצריכה פנטזיית ספארי עצלה בכדי להתגשם. 

לאתר של המלון לחצו כאן.






























     

יום שישי, 27 במאי 2011

בית תעלה באמסטרדם.


הבית הטורי העתיק הזה ניצב על שפת תעלה, בשכונה אופנתית באמסטרדם. הוא זכה לעיצוב פנים עכשווי בגווני שחור-אפור-חום, על רקע הקירות הלבנים.  והוא אסתטי ורגוע כמו שרק בית הולנדי יכול להיות.

אם תרצו לשכור אותו בחופשה הבאה שלכן בעיר התעלות, תוכלו ליצור קשר עם בעלי הבית דרך הלינק הזה























הבית של ואלרי בפורט-וורת'.


שאלה: כמה אושר יכול בית אחד להכיל?  תשובה: המון, כשמדובר בביתה של ואלרי, מורה מהעיר פורט-וורת' שבטקסס. ואלרי ובעלה שניהם חובבי וינטאייג'יאנה, אספנות וצבע. המון צבע. שום רהיט או פריט בבית העץ שלהם לא נקנה ביוקר. רוב אוצרותיהם לוקטו בשקידה בחנויות יד שניה. וכך הם בנו לעצמם מקדש קטן, שכולו צבע, תמימות ושמחה. 

תמונות נוספות תמצאו בבלוג של ואלרי.